TIC248
Interactive Science, Technology, Engineering, and Applied Mathematics
Publications (104) Publications in which a researcher has participated
2023
-
Chatbot to Provide Initial Assistance to Erasmus Students in Case of Emergency
Lecture Notes in Educational Technology (Springer Science and Business Media Deutschland GmbH), pp. 755-763
2022
-
Theorem of Union of Axiological Systems (TUAS)
Transdisciplinary Journal of Engineering and Science, Vol. 13, pp. 17-21
-
Rewriting polynomials: A tool for teaching secondary mathematics
Mathematical Gazette, Vol. 106, Núm. 567, pp. 544-547
-
On the modified generalized multidimensional KP equation in plasma physics and fluid dynamics in (3 + 1) dimensions
Journal of Mathematical Chemistry
-
Herramientas didácticas para la enseñanza de las progresiones aritméticas
Suma: Revista sobre Enseñanza y Aprendizaje de las Matemáticas, Núm. 101, pp. 9-18
-
Comparative Study of Moodle Plugins to Facilitate the Adoption of Computer-Based Assessments
Applied Sciences (Switzerland), Vol. 12, Núm. 18
2021
-
Area between a parabola and two tangent lines
International Journal of Mathematical Education in Science and Technology
-
FTP: FastTest PlugIn, aplicación para crear grandes bancos de preguntas de diferentes tipos para la plataforma Moodle
Innovaciones docentes en tiempos de pandemia. Actas del VI congreso internacional sobre aprendizaje, innovación y cooperación, CINAIC 2021
-
Explorando las parábolas
Suma: Revista sobre Enseñanza y Aprendizaje de las Matemáticas, Núm. 97, pp. 25-32
2020
-
Symmetry analysis of a generalized 2D Zakharov–Kuznetsov–Burgers equation with a variable dissipation
Journal of Mathematical Chemistry, Vol. 58, Núm. 10, pp. 2415-2424
-
Normalizing rings
Banach Journal of Mathematical Analysis, Vol. 14, Núm. 3, pp. 1143-1176
-
Lie symmetries and conservation laws for a generalized (2+1)-dimensional nonlinear evolution equation
Journal of Mathematical Chemistry, Vol. 58, Núm. 4, pp. 775-798
-
Completando cuadrados
Suma: Revista sobre Enseñanza y Aprendizaje de las Matemáticas, Núm. 95, pp. 27-32
-
Area between a parabola and two tangent lines
International Journal of Mathematical Education in Science and Technology, pp. 1-2
2019
-
Enseñando circuitos eléctricos a estudiantes de secundaria a través de una aplicación para dispositivos móviles
TICAI 2018: TICs para el Aprendizaje de la Ingeniería (Universidade de Vigo), pp. 65-70
-
The Catalonian Conflict: an Interpretive Structural Model
Revista internacional de sistemas, Vol. 23, Núm. 1, pp. 6-15
-
Esquemas conceptuales en relación con el ángulo y el radián
Números: Revista de didáctica de las matemáticas, Núm. 100, pp. 57-60
-
Consideraciones acerca de las asíntotas
Suma: Revista sobre Enseñanza y Aprendizaje de las Matemáticas, Núm. 91, pp. 61-69
2018
-
Using a mobile phone app to teach electric circuits to secondary students
SIIE 2018 - 2018 International Symposium on Computers in Education, Proceedings
-
Training engineering students for the world of work: A case study
ACM International Conference Proceeding Series