ALBERTO
GRAO CRUCES
Profesor Titular de Universidad
Publicacions (81) Publicacions de ALBERTO GRAO CRUCES
2024
-
Evaluation of school-based interventions including homework to promote healthy lifestyles: a systematic review with meta-analysis
Journal of Public Health (Germany)
-
I Simposio Internacional sobre Promoción de la Actividad Física desde los Centros Educativos
ed. lit.
Servicio de Publicaciones
-
The Erasmus+ EUMOVE project-a school-based promotion of healthy lifestyles to prevent obesity in European children and adolescents
European journal of public health, Vol. 34, Núm. 5, pp. 955-961
2023
-
Aprendizaje físicamente activo: fundamentos teóricos y estrategias prácticas para la materia de matemáticas en 1º y 2º de ESO
coord.
Dykinson
-
Centros educativos promotores de actividad física: estrategias basadas en la evidencia científica
Revista Española de Educación Física y Deportes: REEFD, Núm. 437, pp. 37-51
-
Effects of the inclusion of physical activity in secondary education academic classes on educational indicators and health markers: rationale and methods of the ACTIVE CLASS study
Frontiers in Public Health, Vol. 11
-
Influence of Volume and Bouts of Sedentary Time and Physical Activity on School-Aged Youth’s Physical Fitness: The UP & DOWN Longitudinal Study
Journal of Physical Activity and Health, Vol. 20, Núm. 2, pp. 142-148
-
Sedentary behaviour profiles and longitudinal associations with academic performance in youth: The UP&DOWN study
Journal of Sports Sciences, Vol. 41, Núm. 2, pp. 181-189
2022
-
Correlates of Active Commuting to School among Portuguese Adolescents: An Ecological Model Approach
International Journal of Environmental Research and Public Health, Vol. 19, Núm. 5
-
Efectos de un programa de Responsabilidad Personal y Social sobre la empatía y la inteligencia emocional en educación física
Retos: nuevas tendencias en educación física, deporte y recreación, Núm. 44, pp. 504-514
-
Predictive Validity of Motor Fitness and Flexibility Tests in Adults and Older Adults: A Systematic Review
Journal of Clinical Medicine, Vol. 11, Núm. 2
2021
-
Implementing service-learning programs in physical education; teacher education as teaching and learning models for all the agents involved: A systematic review
International Journal of Environmental Research and Public Health, Vol. 18, Núm. 2, pp. 1-27
2020
-
Are Parental Rules regarding Screen Behaviors Associated with Youth’ Sedentary Behavior? The UP&DOWN Study
American Journal of Family Therapy, Vol. 48, Núm. 1, pp. 53-69
-
Associations between weight status and situational motivation toward fitness testing in physical education: The mediator role of physical fitness
International Journal of Environmental Research and Public Health, Vol. 17, Núm. 13, pp. 1-12
-
Changes in the school and non-school sedentary time in youth: The UP&DOWN longitudinal study
Journal of Sports Sciences, Vol. 38, Núm. 7, pp. 780-786
-
Cultura organizativa del técnico deportivo y su relación con la Satisfacción y Valor percibido de usuarios de actividades deportivas extraescolares
Retos: nuevas tendencias en educación física, deporte y recreación, Núm. 38, pp. 606-612
-
Diseño y validación de una escala para medir en profesores de Educación Física el uso responsable de las pruebas de condición física (FITPET)
Cultura, ciencia y deporte, Vol. 15, Núm. 46, pp. 551-560
-
Does modality matter? A latent profile and transition analysis of sedentary behaviours among school-aged youth: The UP&DOWN study: Profile transitions of sedentary behaviours
Journal of Sports Sciences, Vol. 38, Núm. 9, pp. 1062-1069
-
Efectos del cumplimento de las recomendaciones de actividad física sobre la adiposidad y condición física en escolares: estudio Up&Down
Liderazgo en la promoción de la actividad física: estrategias efectivas en la movilización de activos: Libro de actas del Congreso Internacional (Universidad de Zaragoza), pp. 164-169
-
Effects on aggression and social responsibility by teaching personal and social responsibility during physical education
Journal of Physical Education and Sport, Vol. 20, Núm. 4, pp. 1832-1838