Publicacions (28) Publicacions de CONCEPCION VALERO FRANCO

2024

  1. Augmented Reality in Language Learning: Practical Implications for Researchers and Practitioners

    Learning and Collaboration Technologies.11th International Conference, LCT 2024 Held as Part of the 26th HCI International Conference, HCII 2024 Washington, DC, USA, June 29 – July 4, 2024 Proceedings, Part III, pp. 138-154

  2. Augmented Reality in Language Learning: Practical Implications for Researchers and Practitioners

    Lecture Notes in Computer Science (including subseries Lecture Notes in Artificial Intelligence and Lecture Notes in Bioinformatics)

  3. Desarrollo de apps de realidad virtual y aumentada para enseñanza de idiomas: un estudio de caso

    RIED: revista iberoamericana de educación a distancia, Vol. 27, Núm. 1, pp. 163-185

  4. Educación e Inteligencia Artificial: Un Análisis desde la Perspectiva de los Docentes en Formación

    REICE: Revista Iberoamericana sobre Calidad, Eficacia y Cambio en Educación, Vol. 22, Núm. 2, pp. 33-50

  5. Embracing transition: The impact of emerging technologies on language learning pedagogies

    Proceedings of the International CALL Research Conference 2024

  6. Resource Optimization, Statistics, Transport and Logistics (OREL-Optimización de recursos, estadística, transporte y logística)

    International congress on sustainable social development and INDESS workshop (Dykinson)

  7. Validación de una escala para la medición de creencias, actitudes y prácticas sobre atención a la diversidad del alumnado universitario

    Estudios pedagógicos, Vol. 50, Núm. 1, pp. 83-100

2023

  1. A Virtual Reality App Created with CoSpaces: Student Perceptions and Attitudes

    Ethical Considerations of Virtual Reality in the College Classroom: Cross-Disciplinary Case Studies of Immersive Technology Implementation (Taylor and Francis), pp. 164-179

  2. Exploring the possibilities of Cospaces to create Virtual Reality environments for foreign language learning

    GFL (German as a Foreign Language), Vol. 1, pp. 54-71

2022

  1. Repensando la Universidad. Atención inclusiva a la diversidad desde el discurso del alumnado

    Diversidad e inclusión en la universidad: la vía de la institucionalización (Narcea), pp. 81-96

2021

  1. PONENCIA 3. Discursos de estudiantes sobre la atención a la diversidad en la universidad

    La educación en Red. Realidades diversas, horizontes comunes: XVII Congreso Nacional y IX Iberoamericano de Pedagogía. Santiago de Compostela 7-9 de julio de 2021. Libro de resúmenes

  2. Towards inclusion in Spanish Higher Education: Understanding the relationship between identification and discrimination

    Social Inclusion, Vol. 9, Núm. 3, pp. 81-93

2020

  1. Desarrollo y potenciación de competencias transversales: La enseñanza de lengua extranjera

    Actas del II Congreso Internacional de Innovación Docente e Investigación en Educación Superior: avanzando en las Áreas de Conocimiento: 11, 12 y 13 de noviembre de 2020

  2. Effects of the economic crisis on new university professors

    Education Policy Analysis Archives, Vol. 28

2013

  1. Accelerating convergence in minisum location problem with ℓ p norms

    Computers and Operations Research, Vol. 40, Núm. 11, pp. 2770-2785

  2. On the global convergence of a generalized iterative procedure for the minisum location problem with ℓ p distances for p > 2

    Mathematical Programming, Vol. 137, Núm. 1-2, pp. 477-502

  3. Using a 3D online game to assess students' foreign language acquisition and communicative competence

    Lecture Notes in Computer Science (including subseries Lecture Notes in Artificial Intelligence and Lecture Notes in Bioinformatics)

2009

  1. Avances en el problema de localización minisum con normas Lp

    XXXI Congreso Nacional de Estadística e Investigación Operativa ; V Jornadas de Estadística Pública: Murcia, 10-13 de febrero de 2009 : Libro de Actas

  2. Convex ordered median problem with ℓp-norms

    Computers and Operations Research, Vol. 36, Núm. 7, pp. 2250-2262