OLGA
PALOMA CASTRO
Profesora Titular de Universidad
MARIA DEL PILAR
BAS SARMIENTO
Profesora Titular de Universidad
Publications by the researcher in collaboration with MARIA DEL PILAR BAS SARMIENTO (12)
2023
2022
-
Development and Effectiveness of a Mobile Health Intervention in Improving Health Literacy and Self-management of Patients With Multimorbidity and Heart Failure: Protocol for a Randomized Controlled Trial
JMIR Research Protocols, Vol. 11, Núm. 4
-
Erratum: Development and Effectiveness of a Mobile Health Intervention in Improving Health Literacy and Self-management of Patients With Multimorbidity and Heart Failure: Protocol for a Randomized Controlled Trial (JMIR Research Protocols (2022) 11:4 (e35945) DOI: 10.2196/35945)
JMIR Research Protocols
2021
-
Nursing Diagnosis of Grieving in Cases of Perinatal Loss: A Preliminary Clinical Validation
International Journal of Nursing Knowledge, Vol. 32, Núm. 3, pp. 157-165
-
SELF-EVALUATION OF COMMUNICATION SKILLS AS A LEARNING STRATEGY IN NURSING DEGREE
15th International Technology, Education and Development Conference
2019
-
Teaching empathy to nursing students: A randomised controlled trial
Nurse Education Today, Vol. 80, pp. 40-51
2018
-
Health literacy interventions for immigrant populations: a systematic review
International Nursing Review, Vol. 65, Núm. 1, pp. 54-64
-
Intervenciones de alfabetización en salud para poblaciones inmigrantes: una revisión sistemática
International nursing review en español: revista oficial del Consejo Internacional de Enfermeras, Vol. 65, Núm. 1, pp. 59-70
2015
-
Necesidades de alfabetización en salud de la población inmigrante en la provincia de Cádiz: una aproximación cualitativa
La salud en Cádiz y sus determinantes (Editorial UCA), pp. 172-184
2014
-
Nursing Diagnosis of Grieving: Content Validity in Perinatal Loss Situations
International Journal of Nursing Knowledge, Vol. 25, Núm. 2, pp. 102-109
2009
-
INTERDISCIPLINARY LEARNING SESSIONS IN UNDERGRADUATED NURSING STUDENTS
2nd International Conference of Education, Research and Innovation
2007
-
Migración a Moodle de los cursos abiertos en elCampus Virtual de la Universidad de Cádiz y desarrollo de nuevosmateriales docentes para facilitar el aprendizaje teórico-práctico enlos alumnos de la Diplomatura de Enfermería
Actividades de los Grupos de Formación del Profesorado de la Universidad de Cádiz 2005-2006 (Servicio de Publicaciones), pp. 135-146