Research institute
Instituto de Lingüística Aplicada (ILA)
Publications (15) Publications in which a researcher has participated
2023
-
Preface
Handbook of Research on Training Teachers for Bilingual Education in Primary Schools
-
Professional Identity of Foreign Language Teachers: A Systematic Literature Review
Educación y Sociedad: Pensamiento e innovación para la transformación social (Dykinson), pp. 1142-1151
-
A quantitative analysis of LSP teacher needs across the European higher education area
LSP Teacher Training Summer School: The TRAILs project (Peter Lang AG), pp. 111-130
-
La terminología del dominio de la seguridad de la navegación marítima en inglés y en español
Peter Lang Bélgica
-
Handbook of Research on Training Teachers for Bilingual Education in Primary Schools
IGI Global, pp. 1-454
-
The frequency spectrum of the acoustic environment in a neonatal intensive care unit
Journal of King Saud University - Science, Vol. 35, Núm. 4
-
The Acoustic Environment and University Students’ Satisfaction with the Online Education Method during the COVID-19 Lockdown
International Journal of Environmental Research and Public Health, Vol. 20, Núm. 1
-
La variación concepcional en Twitter: análisis a partir del modelo de Koch y Oesterreicher
RILCE: Revista de filología hispánica, Vol. 39, Núm. 1, pp. 379-407
-
Español e inglés en contacto. La situación lingüística de Gibraltar: el llanito
Andalucía en la historia, Núm. 79, pp. 30-35
-
Engaging in predatory practices: How editors persuade prospective authors
Círculo de lingüística aplicada a la comunicación, Núm. 93, pp. 117-129
-
El análisis de autoría en Lingüística forense: historia, concepción y revisión metodológica. Aplicación de la razón de verosimilitud a textos cortos en español.
Revista signos: estudios de lingüística, Vol. 56, Núm. 111, pp. 35-58
-
Diagnosis of Noise Inside Neonatal Incubators under Free-Field Conditions
Acoustics, Vol. 5, Núm. 2, pp. 354-366
-
Coseriu y la actualidad en los estudios de semántica
RILCE: Revista de filología hispánica, Vol. 39, Núm. 1, pp. 185-217
-
Contagio y consociación. Dos conceptos claves en la semántica diacrónica y los estudios sobre cambio semántico
Onomázein: Revista de lingüística, filología y traducción de la Pontificia Universidad Católica de Chile, Núm. 59, pp. 134-159
-
Classroom-situated willingness to communicate: student teachers of EFL in Spain
EJIHPE: European Journal of Investigation in Health, Psychology and Education, Vol. 13, Núm. 1, pp. 96-111