Instituto de investigación
Instituto de Lingüística Aplicada (ILA)
Publicaciones (20) Publicaciones en las que ha participado algún/a investigador/a
2024
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A critical discourse analysis of 2020 US presidential debates
Investigating Discourse and Texts: Corpus-Assisted Analytical Perspectives (Peter Lang AG), pp. 191-219
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A mercantilização anunciada da Pesquisa na Espanha dos anos 2000
Serviço Social & Sociedade, Vol. 147, Núm. 2
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An Analysis of the Displacements in 3D-Printed PLA Acoustic Guitars
Polymers, Vol. 16, Núm. 15
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Breves apuntes sobre el historial de una trayectoria investigadora en España (1990-2023): Al-Ándalus, el Magreb central medieval y futuribles
Estudios sobre el Hispanismo en Argelia (Fundación Duques de Soria), pp. 157-176
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Determining the Linguistic Profile of Children With Rare Genetic Disorders
Journal of speech, language, and hearing research : JSLHR, Vol. 67, Núm. 1, pp. 170-186
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Developing a Model to Predict Self-Reported Student Performance during Online Education Based on the Acoustic Environment
Sustainability (Switzerland) , Vol. 16, Núm. 11
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Early to Current Enotourism in the Jerez Wine Region
Lengua, Cultura y Traducción: Andalucía como destino enoturístico (Peter Lang), pp. 129-153
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Extranjerismos en el léxico disponible de la ciudad de Ceuta
SABIR: International Bulletin Of Applied Linguistics, Vol. 5, Núm. 1, pp. 22-45
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Influencia de los contextos de aprendizaje en lexicón mental: productividad léxica y redes semánticas en estudiantes de ELE
Revista de lingüística y lenguas aplicadas, Núm. 19, pp. 204-217
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La intervención de la literatura en la adquisición del manejo y del conocimiento científico de la lengua
Entrelazando lenguas y culturas: perspectivas actuales en torno a la adquisición y didáctica de lenguas, estudios lingüísticos y traducción, y estudios culturales y literatura (Dykinson), pp. 15-30
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La traducción pedagógica en la enseñanza de lenguas extranjeras: Una revisión sistemática de los artículos científicos publicados en los últimos cinco años
Didáctica. Lengua y literatura, Núm. 36, pp. 89-100
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Lexical Availability and Foreign Language Teaching: Main Contributions of a Growing Field*
Theory and Practice of Second Language Acquisition, Vol. 10, Núm. 1
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New Data on the Arabic Dialect of Tangier
AIDA Granada: A Pomegranate of Arabic Varieties (Prensas de la Universidad de Zaragoza), pp. 23-34
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Silent Neonatal Incubators, Prototype Nica+
Acoustics, Vol. 6, Núm. 3, pp. 638-650
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Skilled Enough for CLIL Teaching? A Contrastive Analysis of the Perceptions of Student–Teachers, In-service Teachers, and Trainers
Family and School Involvement in Multilingual Education and Heritage Language Development (Brill), pp. 79-107
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The Noise: A Silent Threat to the Recovery of Patients in Neonatal Intensive Care Units
Buildings, Vol. 14, Núm. 9
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The covariety of numerical semigroups with fixed Frobenius number
Journal of Algebraic Combinatorics, Vol. 60, Núm. 2, pp. 555-568
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The covariety of perfect numerical semigroups with fixed Frobenius number
Czechoslovak Mathematical Journal, Vol. 74, Núm. 3, pp. 697-714
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The language of shipping forecasts: A corpus-driven study of specialized terms and phraseological units
Aspects of Cognitive Terminology Studies. Theoretical Considerations and the Role of Metaphor in Terminology (De Gruyter Mouton), pp. 109-129
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Training attitudes of primary school foreign language teachers
Language Learning in Higher Education, Vol. 14, Núm. 1, pp. 197-228