El sesgo de equiprobabilidad como dificultad para comprender la incertidumbre en futuros docentes argentinos.

  1. José Mª, Cardeñoso, Domingo 1
  2. Amable, Moreno 2
  3. Esther, García-González 1
  4. Rocío, Jiménez-Fontana 1
  1. 1 Universidad de Cádiz
    info

    Universidad de Cádiz

    Cádiz, España

    ROR https://ror.org/04mxxkb11

  2. 2 Universidad Tecnológica Nacional de Mendoza
Journal:
Avances de investigación en educación matemática

ISSN: 2254-4313

Year of publication: 2017

Issue: 11

Pages: 145-166

Type: Article

DOI: 10.35763/AIEM.V1I11.185 DIALNET GOOGLE SCHOLAR lock_openDialnet editor

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Abstract

This paper describes the use of the equiprobability bias, which has been identified in the reasoning of 908 prospective secondary school teachers of Mathematics and Biology, in the province of Mendoza, Argentina. We analyse the arguments justifying the responses given to twelve research questions in which students are asked to justify the assignment of a certain degree of probability for a given phenomenon and the events that arise. The situations were selected taking into account the content of the item and the degree of probability so that the items used are representative of the context of games, daily life and physical-natural context.

Funding information

Este artículo es parte de los resultados de EDINSOST, Proyecto I+D+i2015, EDU2015-65574-R (MINECO/FEDER), Subvencionado por el Ministerio de Economía y Competitividad.

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