Publications (693) Publications in which a researcher has participated

2022

  1. Description of Main Innovative and Alternative Methodologies for Mathematical Learning of Written Algorithms in Primary Education

    Frontiers in Psychology, Vol. 13

  2. A theoretical framework to address education for sustainability for an earlier transition to a just, low carbon and circular economy

    Environmental Education Research, Vol. 28, Núm. 5, pp. 735-766

  3. Preface for the Special Issue “Trends in Educational Gamification: Challenges and Learning Opportunities”

    Education Sciences

  4. Repensando la Universidad. Atención inclusiva a la diversidad desde el discurso del alumnado

    Diversidad e inclusión en la universidad: la vía de la institucionalización (Narcea), pp. 81-96

  5. Modelización del fenómeno de las mareas a través de una analogía múltiple.

    Modelizar en las clases de ciencias. Actividades y recursos útiles para la enseñanza y aprendizaje con modelos (Octaedro), pp. 159-170

  6. Funciones de los alimentos: su enseñanza a través de una analogía.

    Modelizar en las clases de ciencias. Actividades y recursos útiles para la enseñanza y aprendizaje con modelos. (Octaedro), pp. 145-158

  7. Enseñanza presencial frente a la virtual en tiempos de Covid-19: ventajas y desventajas

    Covid-19, multiverso de disciplinas. Una mirada desde la salud, la educación y la comunicación (Dykinson), pp. 161-178

  8. Enquiry-Based Learning as a Strategy to Include the SDGs in Initial Teacher Training

    World Sustainability Series (Springer Science and Business Media Deutschland GmbH), pp. 85-100

  9. Trends on Educational Gamification: Challenges and Learning Opportunities

    MDPI

  10. Training in Mathematics Education from a Sustainability Perspective: A Case Study of University Teachers’ Views

    Education Sciences, Vol. 12, Núm. 3

  11. The Gaia-ESO Survey: Target selection of open cluster stars

    Astronomy and Astrophysics, Vol. 659

  12. Promoting Enquiry Skills in Trainee Teachers within the Context of the University Ecological Garden

    Education Sciences, Vol. 12, Núm. 3

  13. Méritos académicos e investigación sobre enseñanza de las ciencias

    Revista Eureka sobre enseñanza y divulgación de las ciencias, Vol. 19, Núm. 1, pp. 1001

  14. Los modelos de inmunidad y vacunas en los libros de texto de la enseñanza obligatoria

    Didáctica de las ciencias experimentales y sociales, Núm. 42, pp. 155-174

  15. La naturaleza de la ciencia como objeto de aprendizaje en la formación inicial del profesorado de ciencias de secundaria.

    RIFOP : Revista interuniversitaria de formación del profesorado: continuación de la antigua Revista de Escuelas Normales, Vol. 36, Núm. 97, pp. 123-142

  16. La modelización matemática de problemas: Una oportunidad para la formación en sostenibilidad

    Uno: Revista de didáctica de las matematicas, Núm. 95, pp. 49-55

  17. Hydrogen implantation-induced blistering in diamond: Toward diamond layer transfer by the Smart Cut™ technique

    Diamond and Related Materials, Vol. 126

  18. Greening of the syllabus in faculties of education sciences through sustainable development goals: the case of public Andalusian universities (Spain)

    International Journal of Sustainability in Higher Education, Vol. 23, Núm. 5, pp. 1019-1044

  19. Education for sustainable development in Spanish higher education: an assessment of sustainability competencies in engineering and education degrees

    International Journal of Sustainability in Higher Education, Vol. 23, Núm. 4, pp. 940-959

  20. Autorregulación de la evolución de las concepciones de naturaleza de la ciencia (NDC) en alumnos del máster universitario en profesorado de educación secundaria obligatoria y bachillerato

    BOLETIM DA AIA-CTS, Vol. 16, pp. 61-63