HUM462
Desarrollo Profesional del Docente
Publications (693) Publications in which a researcher has participated
2022
-
Description of Main Innovative and Alternative Methodologies for Mathematical Learning of Written Algorithms in Primary Education
Frontiers in Psychology, Vol. 13
-
A theoretical framework to address education for sustainability for an earlier transition to a just, low carbon and circular economy
Environmental Education Research, Vol. 28, Núm. 5, pp. 735-766
-
Preface for the Special Issue “Trends in Educational Gamification: Challenges and Learning Opportunities”
Education Sciences
-
Repensando la Universidad. Atención inclusiva a la diversidad desde el discurso del alumnado
Diversidad e inclusión en la universidad: la vía de la institucionalización (Narcea), pp. 81-96
-
Modelización del fenómeno de las mareas a través de una analogía múltiple.
Modelizar en las clases de ciencias. Actividades y recursos útiles para la enseñanza y aprendizaje con modelos (Octaedro), pp. 159-170
-
Funciones de los alimentos: su enseñanza a través de una analogía.
Modelizar en las clases de ciencias. Actividades y recursos útiles para la enseñanza y aprendizaje con modelos. (Octaedro), pp. 145-158
-
Enseñanza presencial frente a la virtual en tiempos de Covid-19: ventajas y desventajas
Covid-19, multiverso de disciplinas. Una mirada desde la salud, la educación y la comunicación (Dykinson), pp. 161-178
-
Enquiry-Based Learning as a Strategy to Include the SDGs in Initial Teacher Training
World Sustainability Series (Springer Science and Business Media Deutschland GmbH), pp. 85-100
-
Trends on Educational Gamification: Challenges and Learning Opportunities
MDPI
-
Training in Mathematics Education from a Sustainability Perspective: A Case Study of University Teachers’ Views
Education Sciences, Vol. 12, Núm. 3
-
The Gaia-ESO Survey: Target selection of open cluster stars
Astronomy and Astrophysics, Vol. 659
-
Promoting Enquiry Skills in Trainee Teachers within the Context of the University Ecological Garden
Education Sciences, Vol. 12, Núm. 3
-
Méritos académicos e investigación sobre enseñanza de las ciencias
Revista Eureka sobre enseñanza y divulgación de las ciencias, Vol. 19, Núm. 1, pp. 1001
-
Los modelos de inmunidad y vacunas en los libros de texto de la enseñanza obligatoria
Didáctica de las ciencias experimentales y sociales, Núm. 42, pp. 155-174
-
La naturaleza de la ciencia como objeto de aprendizaje en la formación inicial del profesorado de ciencias de secundaria.
RIFOP : Revista interuniversitaria de formación del profesorado: continuación de la antigua Revista de Escuelas Normales, Vol. 36, Núm. 97, pp. 123-142
-
La modelización matemática de problemas: Una oportunidad para la formación en sostenibilidad
Uno: Revista de didáctica de las matematicas, Núm. 95, pp. 49-55
-
Hydrogen implantation-induced blistering in diamond: Toward diamond layer transfer by the Smart Cut™ technique
Diamond and Related Materials, Vol. 126
-
Greening of the syllabus in faculties of education sciences through sustainable development goals: the case of public Andalusian universities (Spain)
International Journal of Sustainability in Higher Education, Vol. 23, Núm. 5, pp. 1019-1044
-
Education for sustainable development in Spanish higher education: an assessment of sustainability competencies in engineering and education degrees
International Journal of Sustainability in Higher Education, Vol. 23, Núm. 4, pp. 940-959
-
Autorregulación de la evolución de las concepciones de naturaleza de la ciencia (NDC) en alumnos del máster universitario en profesorado de educación secundaria obligatoria y bachillerato
BOLETIM DA AIA-CTS, Vol. 16, pp. 61-63