
ANA
MERCHAN CLAVELLINO
Profesora Ayudante Doctora
Publications (44)
2022
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Cross-sectional analysis of coping strategies and anxiety and depression levels in a sample of the Andalusian population during the home lockdown caused by the COVID-19 pandemic
International Journal of Social Psychology, Revista de Psicología Social, Vol. 37, Núm. 1, pp. 119-143
2021
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Representación de la imagen femenina en función del sector de inversión publicitaria
Plataformas, consumo mediático y nuevas realidades digitales: hacia una perspectiva integradora (Dykinson), pp. 708-732
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Perception of the Attributes of Sherry Wine and Its Consumption in Young People in the South of Spain
Emotion and Its Relationship to Acceptance, Food Choice, and Consumption: The New Perspective (MDPI), pp. 57-67
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Emotional intelligence as a mediator between subjective sleep quality and depression during the confinement due to covid-19
International Journal of Environmental Research and Public Health, Vol. 18, Núm. 16
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Development and validation of the psychotherapeutic effectiveness attribution questionnaire (Peaq-12) in a spanish population
International Journal of Environmental Research and Public Health, Vol. 18, Núm. 19
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Confinement situation of the spanish population during the health crisis of COVID-19: Resilience mediation process in the relationship of dispositional optimism and psychological well-being
International Journal of Environmental Research and Public Health, Vol. 18, Núm. 12
2020
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Los Medios de Comunicación y la naturalización de la violencia contra las mujeres: un estudio sobre el desnudo en la publicidad de las revistas femeninas de alta gama españolas
Más sobre periodismo y derechos humanos emergentes (Universidad de Sevilla), pp. 322-338
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Perception of the attributes of sherry wine and its consumption in young people in the South of Spain
Foods, Vol. 9, Núm. 4
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Lights and Shadows of Trait Emotional Intelligence: Its Mediating Role in the Relationship Between Negative Affect and State Anxiety in University Students
Frontiers in Psychology, Vol. 11
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La representación del universo femenino en las revistas femeninas de alta gama españolas (2019)
Sphera publica: revista de ciencias sociales y de la comunicación, Vol. 2, Núm. 20, pp. 27-50
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La identificación de las mujeres españolas con los anuncios de las revistas de alta gama
Comunicación y Género, Vol. 3, Núm. 1, pp. 61-70
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Impulsivity, emotional intelligence, and alcohol consumption in young people: A mediation analysis
Foods, Vol. 9, Núm. 1
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Breast Cancer and Resilience: The Controversial Role of Perceived Emotional Intelligence
Frontiers in Psychology, Vol. 11
2019
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Género y publicidad en España: La corporalidad femenina en las revistas de alta gama
CUICIID 2019. Contenidos, investigación, innovación y docencia: congreso universitario internacional sobre la comunicación en la profesión y en la Universidad de hoy IX. 23 y 24 octubre
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La influencia de la formación en las actitudes hacia las personas con trastorno mental en una muestra de estudiantes universitarios
International Journal of Developmental and Educational Psychology: INFAD. Revista de Psicología, Vol. 5, Núm. 1, pp. 309-320
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La imagen corporal de la mujer en la publicidad gráfica de las revistas femeninas españolas de alta gama
Anàlisi: Quaderns de comunicació i cultura, Núm. 61, pp. 93-110
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Facing anxiety, growing up. Trait emotional intelligence as a mediator of the relationship between self-esteem and university anxiety
Frontiers in Psychology, Vol. 10, Núm. MAR
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Description of neuropsychological effects in adolescence associated with alcohol and/or tobacco use
Revista Argentina de Clinica Psicologica, Vol. 28, Núm. 4, pp. 409-417
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Descripción de los efectos neuropsicológicos en la adolescencia asociados al consumo de alcohol y/o tabaco
Revista argentina de clínica psicológica, Vol. 28, Núm. 4, pp. 409-417
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Decision making profile of positive and negative anticipatory skin conductance responders in an unlimited-time version of the IGT
Frontiers in Psychology, Vol. 10, Núm. OCT