RAFAEL
RAVINA RIPOLL
Profesor Asociado
Universidad de Alcalá
Alcalá de Henares, EspañaPublications in collaboration with researchers from Universidad de Alcalá (19)
2024
-
Guest editorial: Happiness and corporate social responsibility: the role of organizational culture and consumers in a sustainable economy
Management Decision
-
Job satisfaction and happiness keys in the prosocial behavior of citizens in Europe
BMC Psychology, Vol. 12, Núm. 1
-
Purchase intention of fashion brand retailers: a journey through consumer engagement and happiness
Management Decision, Vol. 62, Núm. 2, pp. 381-402
2023
-
Are chefs happiness providers? Exploring the impact of organisational support, intrapreneurship and interactional justice from the perspective of happiness management
International Journal of Gastronomy and Food Science, Vol. 34
-
Positioning analysis of Spanish politicians through their Twitter posts versus Spanish public opinion
Humanities and Social Sciences Communications, Vol. 10, Núm. 1
2021
-
China viewed by the west before covid-19: Spaniards’ perceptions and knowledge of china as a tourist destination
Land, Vol. 10, Núm. 9
-
Happiness Management: A Culture to Explore From Brand Orientation as a Sign of Responsible and Sustainable Production
Frontiers in Psychology, Vol. 12
-
How Does Happiness Influence the Loyalty of Karate Athletes? A Model of Structural Equations From the Constructs: Consumer Satisfaction, Engagement, and Meaningful
Frontiers in Psychology, Vol. 12
-
Las TICS en el proceso de aprendizaje colaborativo en el entorno de las ciencias sociales 2.0. Una evidencia en las asignaturas de dirección de empresa y marketing social en las universidades de Alcalá y Cádiz
La glocalización patrimonial como vehículo para la construcción de las identidades (Tirant lo Blanch), pp. 339-356
-
Las herramientas MOOCS en el proceso de aprendizaje colaborativo universitario en tiempos de Covid-19. Un acercamiento a esta realidad académica desde el caleidoscopio del marketing social y el happiness management
Challenged-Based Learning: un puente metodológico entre la educación superior y el mundo profesional (Thomson Reuters Aranzadi), pp. 25-38
2020
-
Happiness perception in Spain, a SEM approach to evidence from the sociological research center
Quality and Quantity, Vol. 54, Núm. 3, pp. 761-779
-
Los videojuegos en la educación: Beneficios y perjuicios
Revista Electrónica Educare, Vol. 24, Núm. 2
-
¿Es el momento del turismo oscuro? Un factor clave para la activación empresarial del turismo en tiempos de poscovid-19, desde la perspectiva del marketing turístico y el "hapiness management"
El turismo desde una perspectiva sostenible y el riesgo de la covid-19: impactos, análisis y posibles intervenciones (Akal), pp. 89-102
2019
-
Creativity: An intangible capital generating competitive quality in the Spanish advertising industry
Academy of Accounting and Financial Studies Journal, Vol. 23, Núm. 2
-
El impacto de la utilización de la modalidad B-Learning en la educación superior
Alteridad: revista de educación, Vol. 14, Núm. 1, pp. 26-39
-
Employee happiness in the industry 4.0 Era: Insights from the spanish industrial sector
2019 IEEE Technology and Engineering Management Conference, TEMSCON 2019
-
Towards a happy, creative and social higher education institution: The case of non-profit marketing and business creation subjects at the university of cadiz
Journal of Entrepreneurship Education, Vol. 22, Núm. 1
2018
-
Creativity as an indicator of business competitiveness in the Mexican advertising landscape
Espacios, Vol. 39, Núm. 34
2017
-
Análisis del nivel de competitividad empresarial en el panorama publicitario colombiano fundamentada en el éxito creativo y la responsabilidad ética y jurídica
Jurídicas CUC, Vol. 13, Núm. 1, pp. 9-28