HUM724
Lenguas Aplicadas a la Comunicación Académica y Profesional
Publicacions (215) Publicacions en què ha participat algun/a investigador/a
2024
-
Enoturismo y el lenguaje del vino
Lengua, Cultura y Traducción: Andalucía como destino enoturístico (Peter Lang Alemania), pp. 33-57
2023
-
A qualitative analysis of LSP teacher needs across the European higher education area
LSP Teacher Training Summer School: The TRAILs project (Peter Lang AG), pp. 131-149
-
A quantitative analysis of LSP teacher needs across the European higher education area
LSP Teacher Training Summer School: The TRAILs project (Peter Lang AG), pp. 111-130
-
Anglicismos en la prensa femenina entre los siglos XIX y XX: "La Moda Elegante"
Lexis: Revista de lingüística y literatura, Vol. 47, Núm. 2, pp. 717-744
-
Diskrepanzen zwischen der institutionell angebotenen Fachsprachendidaktik und den Bedürfnissen der Fachsprachenlehrkräfte. Ein methodischer Ansatz.
Linguistische Treffen in Wroclaw, Vol. 24, Núm. II, pp. 103-116
-
El lenguaje del Jerez desde el enfoque de las lenguas para fines específicos (LFE) y sus implicaciones en traducción
Lengua y traducción para la promoción turística: Las rutas del vino en Andalucía (Tirant Humanidades), pp. 167-190
-
Engaging in predatory practices: How editors persuade prospective authors
Círculo de lingüística aplicada a la comunicación, Núm. 93, pp. 117-129
-
Exploring ESOL teachers' perspectives on the language learning experiences, challenges, and motivations of refugees and asylum seekers in the UK
IRAL - International Review of Applied Linguistics in Language Teaching, Vol. 61, Núm. 2, pp. 201-226
-
La importación léxica en la moda textil en el siglo XIX
Círculo de lingüística aplicada a la comunicación, Núm. 96, pp. 143-155
-
Online Methodologies and Open Resources for LSP Teacher Education and Professional Development
Journal of Research in Applied Linguistics, Vol. 14, Núm. 2, pp. 147-160
-
Predatory Journals: A Potential Threat to the Dissemination of Open Access Knowledge
Digital Scientific Communication, pp. 127-148
-
Wine Tourism Development in Spain and its Influence on LSP Teaching
Revista Nebrija de Lingüística aplicada a la enseñanza de Lenguas, Vol. 17, Núm. 35, pp. 197-218
2022
-
Anglicismos en marketing digital en un contexto académico
Onomázein: Revista de lingüística, filología y traducción de la Pontificia Universidad Católica de Chile, Núm. 55, pp. 71-91
-
La formación en línea para profesorado de Lenguas para Fines Específicos en las universidades españolas
LFE: Revista de lenguas para fines específicos, Vol. 28, Núm. 2, pp. 242-259
-
THE ROLE OF WOMEN IN BUSINESS ENGLISH TEXTBOOKS (1970s-2010s)
ESP Today, Vol. 10, Núm. 1, pp. 145-168
-
The impact of COVID-19 in an ESP course: An unforeseen adaptation to distance teaching: El impacto de la COVID-19 en un curso de inglés con fines específicos: Una adaptación imprevista a la enseñanza no presencial
Didacticae. Journal of Research in Specific Didactics: / Revista d'Investigació en Didàctiques Específiques / Revista de Investigación en Didácticas Específicas., Núm. 11, pp. 42-58
2021
-
AGCEPESA project: Designing a tool to measure the quality of plurilingual programmes in higher education
Developing and Evaluating Quality Bilingual Practices in Higher Education (Channel View Publications), pp. 137-162
-
Análisis de los programas de formación para profesorado de lenguas para fines específicos en España.
Tonos digital: revista de estudios filológicos, Núm. 41
-
Chapter 1. Methodological reflections on and participatory episodes of ethnographic academic writing research
Research Methods in Applied Linguistics : Theory, methods, and interpretation (John Benjamins Publishing Company), pp. 2-20
-
ESP for Tourism: Does It Meet Employers’ Needs and Prepare Students for the Workplace?
Mediating Specialized Knowledge and L2 Abilities (Springer International Publishing), pp. 153-190