CARLOS
MERA CANTILLO
Profesor Ayudante Doctor
Publications (21) CARLOS MERA CANTILLO publications
2024
-
Establishing benchmarks for assessing early mathematical competence in children
Frontiers in Education, Vol. 9
2022
-
ANÁLISIS DE LA BRECHA DE GÉNERO EN CÁLCULO ESCRITO YMENTAL EN EDUCACIÓN PRIMARIA
10th INTERNATIONAL CONGRESS of EDUCATIONAL SCIENCES and DEVELOPMENT
-
Análisis de la brecha de género en cálculo escrito y mental en Educación Primaria
Avances en Ciencias de la Educación y Aplicaciones en otra áreas (Dykinson), pp. 268
-
Contributions of the psychology of mathematical cognition in early childhood education using apps
Frontiers in Psychology, Vol. 13
-
Description of Main Innovative and Alternative Methodologies for Mathematical Learning of Written Algorithms in Primary Education
Frontiers in Psychology, Vol. 13
-
Estudio comparativo de cálculo mental y escrito en tercer ciclo de educación primaria
International Journal of Developmental and Educational Psychology: INFAD. Revista de Psicología, Vol. 1, Núm. 2, pp. 117-126
2021
-
Cognición matemática y Método ABN en Tercer ciclo de Educación Primaria
X CONGRESO INTERNACIONAL DE PSICOLOGÍA Y EDUCACIÓN (CIPE)
-
General and Specific Cognitive Precursors on the Early MathematicalPerformance
14th International Congress on Mathematical Education (ICME 14)
-
Modulation of general and specific cognitive precursors to early mathematical competencies in preschool children
European Journal of Psychology of Education, Vol. 36, Núm. 2, pp. 405-422
-
Numerical Estimation and Mathematical Learning Methodology in Preschoolers
Psychological Reports, Vol. 124, Núm. 2, pp. 438-458
2019
-
App diseñada para el entrenamiento de la matemática temprana. La estimación en la recta numérica
International Journal of Developmental and Educational Psychology: INFAD. Revista de Psicología, Vol. 3, Núm. 1, pp. 133-142
-
Apps para el aprendizaje de las matemáticas en educación infantil
International Journal of Developmental and Educational Psychology: INFAD. Revista de Psicología, Vol. 3, Núm. 1, pp. 121-132
-
Coming together: R & D and children's entertainment company in designing APPs for learning early math
Frontiers in Psychology, Vol. 9, Núm. JAN
-
Descripción de una escala de actitudes hacia la matemática temprana (ESAMAT)
International Journal of Developmental and Educational Psychology: INFAD. Revista de Psicología, Vol. 3, Núm. 1, pp. 213-220
2018
-
The Numerical Approximation System’s cognitive factors and calculation fluency
The 1st Mathematical Cognition and Learning Society Conference
-
The Open Calculation Based on Numbers (ABN) method for learning mathematics as analternative to the Closed Calculation Based on Ciphers (CBC)
The 1st Mathematical Cognition and Learning Society Conference
2017
-
A review of online psychological interventions
ACM International Conference Proceeding Series
-
App designed for early math training. Magnitudes comparison
ACM International Conference Proceeding Series
-
El efecto stroop: una APP diseñada para el entrenamiento habilidades cognitivas de dominio general
Psicología y educación para la salud (SCINFOPER), pp. 431-440
-
PSYCHOLOGY RESEARCH ON APP DESIGN TO IMPROVE EARLY MATH LEARNING
10TH INTERNATIONAL CONFERENCE OF EDUCATION, RESEARCH AND INNOVATION (ICERI2017)