FRANCISCO JOSE IGNACIO
NAVARRO GUZMAN
Catedrático de Universidad
Publications (216) FRANCISCO JOSE IGNACIO NAVARRO GUZMAN publications View referenced research data.
2024
-
Establishing benchmarks for assessing early mathematical competence in children
Frontiers in Education, Vol. 9
-
Eye tracking study in children to assess mental calculation and eye movements
Scientific Reports, Vol. 14, Núm. 1
-
Teaching strategies, cognitive factors and mathematics
Heliyon, Vol. 10, Núm. 9
-
Transdiagnostic Unified Protocol for Women with Breast Cancer: A Preliminary Study
International journal of psychology and psychological therapy, Vol. 24, Núm. 1, pp. 99-107
2023
-
Accuracy of paper-and-pencil systematic observation versus computer-aided systems
Behavior Research Methods, Vol. 55, Núm. 2, pp. 855-866
-
Estudio longitudinal sobre procesamiento de magnitudes simbólicas y no-simbólicas y su relación con la competencia matemática
Revista de psicodidáctica, Vol. 28, Núm. 1, pp. 44-50
-
Influence of the symbolic vs. non-symbolic comparison on children at risk of Mathematics Learning Disabilities in early childhood education
Psychologie Francaise, Vol. 68, Núm. 3, pp. 359-371
-
Socio-Economic and Cultural Context in the Development of Early Mathematical Competencies: A Comparative Study of Specific Educational Contexts in Chile and Spain
Psychological Reports, Vol. 126, Núm. 6, pp. 2904-2923
-
Teaching Strategies, Cognitive Factors and Mathematics
Heliyon, Vol. 10, Núm. 9, pp. e29831
-
Telepsychology: Clinical Utility of the Transdiagnostic Unified Protocol with University Students
International journal of psychology and psychological therapy, Vol. 23, Núm. 2, pp. 195-206
-
Transferencia del reconocimiento de cantidades en el proceso educativo del niño preescolar. Estudio exploratorio
Mendive, Vol. 21, Núm. 4
2022
-
Apuntes sobre el Protocolo Unificado Transdiagnóstico
Acción psicológica, Vol. 19, Núm. 2, pp. 1-14
-
Contributions of the psychology of mathematical cognition in early childhood education using apps
Frontiers in Psychology, Vol. 13
-
ILLUSTRATE DREAMS FROM HOME: CHILDREN’S ARTISTIC CREATION AS A RESILIENCE RESOURCE IN TIMES OF PANDEMIC
Universidad y Sociedad, Vol. 14, Núm. S1, pp. 26-37
-
Intervención Tele-Psicológica Grupal Para la Prevención de la Salud Durante el Confinamiento. Un Estudio Preliminar
Revista de Psicología, Vol. 18, Núm. 36, pp. 115-131
-
Intervención Tele-Psicológica Grupal Para la Prevención de la Salud Durante el Confinamiento. Un Estudio Preliminar
Revista de Psicología, Vol. 18, Núm. 36, pp. 115-131
-
La diversidad intercultural de los estudiantes. Consideraciones para el perfeccionamiento del proceso de enseñanza aprendizaje (Revisión).
Roca: Revista Científico - Educaciones de la provincia de Granma, Vol. 18, Núm. 2, pp. 323-337
-
Viabilidad y utilidad clínica del Protocolo Unificado Transdiagnóstico con alumnos del Aula Universitaria de Mayores de la Universidad de Cádiz
Acción psicológica, Vol. 19, Núm. 2, pp. 129-148
-
Viabilidad y utilidad clínica del Protocolo Unificado Transdiagnóstico con alumnos del Aula Universitaria de Mayores de la Universidad de Cádiz [Feasibility and clinical utility of the Unified Transdiagnostic Protocol with students from the of the University of Cadiz’s Elderly Classroom].
Acción Psicológica, Vol. 19, Núm. 2, pp. 129-148
2021
-
Actitudes en el aula y su influencia en el aprendizaje
Colaboración familia-escuela: manual para docentes (Pirámide), pp. 121-142