MANUEL
PALOMO DUARTE
Profesor Titular de Universidad
Publicaciones (115) Publicaciones de MANUEL PALOMO DUARTE
2024
-
PresQ: Discovery of Multidimensional Equally-Distributed Dependencies via Quasi-Cliques on Hypergraphs
IEEE Transactions on Emerging Topics in Computing, Vol. 12, Núm. 1, pp. 224-239
-
Serious Game Adventure for Learning Data Exploration Skills
Innovation and Technologies for the Digital Transformation of Education, pp. 133-142
-
Supporting Skill Assessment in Learning Experiences Based on Serious Games Through Process Mining Techniques
International Journal of Interactive Multimedia and Artificial Intelligence, Vol. 8, Núm. Regular Issue, pp. 146-159
2023
-
ChatbotSQL: Agente Conversacional y Plataforma Web para el Aprendizaje de SQL
XXVII Jornadas de Ingeniería del Software y Bases de Datos, JISBD 2023
-
ChatbotSQL: Conversational agent to support relational database query language learning
SoftwareX, Vol. 22
-
Videoaventura para aprender lenguaje SQL
Actas del VII Congreso Internacional sobre Aprendizaje, Innovación y Cooperación, CINAIC 2023
2022
-
E-Learning through an Adaptive cMOOC: Is it Worthyof Further Research?
EAI Endorsed Transactions on Scalable Information Systems, Vol. 22, Núm. 6
-
Redesigning a Foreign Language Learning Task Using Mobile Devices: A Comparative Analysis between the Digital and Paper-Based Outcomes
Applied Sciences (Switzerland), Vol. 12, Núm. 11
2021
-
Ampliación a 3D de un juego serio para modelado conceptual de datos
CEUR Workshop Proceedings
-
Assessment in software development for competitive environments: An ai strategy development case study
Electronics (Switzerland), Vol. 10, Núm. 13
-
Evidence-based assessment of student performance in virtual worlds
Sustainability (Switzerland), Vol. 13, Núm. 1, pp. 1-17
-
Learning Analytics to Detect Evidence of Fraudulent Behaviour in Online Examinations
IJIMAI, Vol. 7, Núm. 2, pp. 241-249
2020
-
Descubrimiento de modelos de comportamiento de perfiles de jugadores en juegos serios
CEUR Workshop Proceedings
-
Propuesta de simulación y monitorización de prácticas virtuales usando una extensión de H5P branching scenario: caso de estudio en un curso de redes locales
IE Comunicaciones: Revista Iberoamericana de Informática Educativa, Núm. 31, pp. 12-27
-
Rain simulation device to test durability of building materials
Science and Digital Technology for Cultural Heritage - Interdisciplinary Approach to Diagnosis, Vulnerability, Risk Assessment and Graphic Information Models - Proceedings of the 4th International Congress Science and Technology for the conservation of cultural heritage, TECHNOHERITAGE 2019
-
Teamwork assessment in collaborative projects through process mining techniques
The International journal of engineering education, Vol. 36, Núm. 1, pp. 470-482
-
Una app gamificada para incrementar la motivación hacia el aprendizaje de idiomas
RESED: Revista de estudios socioeducativos, Núm. 8, pp. 29-44
2019
-
Clustering analysis of gamebased learning: Worth it for all students?
Journal of Gaming and Virtual Worlds, Vol. 11, Núm. 1, pp. 45-66
-
Computación creativa y desarrollo centrado en el usuario para el aprendizaje
IE Comunicaciones: Revista Iberoamericana de Informática Educativa, Núm. 30, pp. 26-32
-
Evaluación de competencias en Serious games mediante analítica de aprendizaje con Process Mining
Aprendizaje, innovación y cooperación como impulsores del cambio metodológico. Actas del V congreso internacional sobre aprendizaje, innovación y cooperación, CINAIC 2019