Instituto de Lingüística Aplicada (ILA)
Instituto de investigación
JOSE LUIS
ESTRADA CHICHON
Profesor Ayudante Doctor
Publicaciones en las que colabora con JOSE LUIS ESTRADA CHICHON (58)
2023
-
Classroom-situated willingness to communicate: student teachers of EFL in Spain
EJIHPE: European Journal of Investigation in Health, Psychology and Education, Vol. 13, Núm. 1, pp. 96-111
-
Cultural Awareness in Pre-Service Early Childhood Teacher Training: A Catalogue of British Cultural Elements in Peppa Pig
Education Sciences, Vol. 13, Núm. 10
-
Handbook of Research on Training Teachers for Bilingual Education in Primary Schools
IGI Global, pp. 1-454
-
Preface
Handbook of Research on Training Teachers for Bilingual Education in Primary Schools
-
Self-evaluation of CLIL teachers’ initial training
Meta: Avaliacao, Vol. 15, Núm. 46, pp. 59-89
2022
-
Actitudes lingüísticas hacia el profesorado de inglés nativo y no nativo
Revista Práxis Educacional, Vol. 18, Núm. 49
-
Analysis of CLIL teaching sequences for Primary Education
RIFOP : Revista interuniversitaria de formación del profesorado: continuación de la antigua Revista de Escuelas Normales, Vol. 36, Núm. 97, pp. 275-295
-
Diálogo intercultural en la formación de maestros AICLE para Educación Primaria: adaptaciones curriculares para estudiantes extranjeros
Innovación docente e investigación en Educación y Ciencias Sociales: experiencias de cambio en la metodología docente (Dykinson), pp. 407-416
-
Dual Training in Language Didactics of Foreign Language/CLIL Pre-Service Primary Education Teachers in Spain
Journal of Language and Education, Vol. 8, Núm. 1, pp. 69-83
-
Parental Involvement in EFL Learning With Preprimary Children
Handbook of Research on Adapting Remote Learning Practices for Early Childhood and Elementary School Classrooms, pp. 369-391
-
Parental involvement in EFL learning with preprimary children: Shaping the features of video tutorials
Research Anthology on Balancing Family-Teacher Partnerships for Student Success (IGI Global), pp. 417-440
-
Parental involvement in children’s (0–6-year-olds) EFL learning: Outlining practical proposals for improvement as part of student teachers’ training
Porta Linguarum: revista internacional de didáctica de las lenguas extranjeras, Núm. 5
-
Professional Identity of Foreign Language Teachers: A Systematic Literature Review
Educación y sociedad: pensamiento e innovación para la transformación social (Dykinson), pp. 1142-1151
-
Prácticas online en Didáctica de la Lengua Extranjera (Inglés) de maestros en formación inicial
Educar para transformar: Innovación pedagógica, calidad y TIC en contextos formativos (Dykinson), pp. 1273-1282
-
Student teachers on supporting parental involvement in children’s foreign language learning
Addressing future challenges in early language learning and multilingual education (Dykinson), pp. 365-372
-
¿Cómo enseñar inglés como lengua extranjera en Educación Infantil? Evolución del pensamiento de maestros en formación inicial
Innovación Docente e Investigación en Educación: Experiencias de cambio en la Metodología Docente (Dykinson), pp. 497-506
2021
-
Analysing EMI assessment in higher education
Revista Tempos e Espaços em Educação, Vol. 14, Núm. 33
-
Clil teacher training in tertiary education and language proficiency
Actas del III Congreso Internacional de Innovación Docente e Investigación en Educación Superior: cambios en el proceso de enseñanza-aprendizaje de las Áreas del Conocimiento. 15-20 de noviembre de 2021
-
Dataset of factors impacting second language learning from Teachers' experience
Data in Brief
-
Diagnóstico de necesidades formativas entre maestros AICLE en formación inicial
European Journal of Child Development, Education and Psychopathology, Vol. 9, Núm. 1