AROA
ORREQUIA BAREA
Profesora Ayudante Doctora
Publicaciones (20) Publicaciones de AROA ORREQUIA BAREA
2024
-
A critical discourse analysis of 2020 US presidential debates
Investigating Discourse and Texts: Corpus-Assisted Analytical Perspectives (Peter Lang AG), pp. 191-219
2023
-
A critical discourse analysis of 2020 US presidential debates
Investigating Discourse and Texts: Corpus-Assisted Analytical Perspectives (Peter Lang), pp. 191-220
2021
-
Get Brexit Done: A Comparative Analysis of the Political Discourse during this Process
Cuarto congreso de la Asociación Argentina de Humanidades Digitales (AAHD)
-
La desigualdad de género en Twitter durante las elecciones británicas de 2019
Quaderns de filología. Estudis lingüístics, Núm. 26, pp. 151-173
-
Modelling through modality: (Re)shaping Brexit
ES Review. Spanish Journal of English Studies, Núm. 42, pp. 127-153
-
What is literature? Bases for an effective teaching methodology within the field of Literature in English
Edunovatic2021. Conference proceedings: 6th Virtual International Conference on Education, Innovation and ICT
2020
-
A study of direct speech complementation with embedding verbs: collostructional analysis
The Grove: Working papers on English studies, Núm. 27, pp. 83-102
-
Building a parallel corpus of literary texts featuring onomatopoeias: ONPACOR
Research in Corpus Linguistics (RiCL), Vol. 8, Núm. 2, pp. 46-62
-
COVID-19 is not the only pandemic: on toxicity and manipulation of news in the troubled present
Innovación docente e investigación en arte y humanidades: avanzando en el proceso de enseñanza-aprendizaje (Dykinson), pp. 959-968
-
Discriminación de fake news desde bachillerato hasta postgrado: Estrategias interdisciplinares para el desarrollo del pensamiento crítico
X Congreso Universitario Internacional sobre Contenidos, Investigación, Innovación y Docencia: (CUICIID 2020). Libro de Actas
-
Discriminación de fake news desde bachillerato hasta postgrado: estrategias interdisciplinares para el desarrollo del pensamiento crítico
Alfabetización en la nueva docencia (Tirant lo Blanch), pp. 43-54
-
English Studies and Literary Education in the Era of Media Manipulation: Context, Perceptions, Feelings and Challenges
Alicante Journal of English Studies / Revista Alicantina de Estudios Ingleses: RAEI, Núm. 33, pp. 119-149
-
Get Brexit Done: A Comparative Analysis of the Political Discourse during this Process
Publicaciones de la Asociación Argentina de Humanidades Digitales (PublicAAHD), Vol. 1, Núm. 1
-
MORENO-ORTIZ, A. Lingmotif 1.0 [Software]. Málaga: Universidad de Málaga, 2016.
res.
Revista de Humanidades Digitales, Núm. 5, pp. 184-188
-
Non-relational Embedding Verbs: Quotes and Reports
Complutense Journal of English Studies, Núm. 28, pp. 175-187
-
Scrapy: Methodology in extracting user-generated content to compile a corpus from the internet
Current Trends in Corpus Linguistics (Peter Lang AG), pp. 119-135
-
The British Press’ Coverage of Coronavirus Threat: A Comparative Analysis Based on Corpus Linguistics
Cankaya University Journal of Humanities and Social Sciences, Vol. 14, Núm. 1, pp. 1-22
2019
-
Design and validation of annotation schemas for aspect-based sentiment analysis in the tourism sector
Information Technology and Tourism, Vol. 21, Núm. 4, pp. 535-557
2018
-
Hacia la elaboración de un diccionario de onomatopeyas en español
CHIMERA: Romance Corpora and Linguistic Studies, Núm. 5, pp. 93-99
-
La relación entre la discursividad y la no relacionalidad: un análisis basado en corpus
Pragmalinguistica, Núm. 26, pp. 246-264