Proyectos
Project PID2019-105584GB-I00 ABN
Cognición matemática y metodología de cálculo Abierto Basado en Números en el 3er Ciclo de Educación Primaria
Of National scope. It has been granted under a regime of Competitive.
Researchers
Publications related to the project
Show by type2024
-
Treating trainee teacher's mathematical anxiety by using Game-Based Learning: a case study
Bolema - Mathematics Education Bulletin
-
Teaching strategies, cognitive factors and mathematics
Heliyon
-
Eye tracking study in children to assess mental calculation and eye movements
Scientific Reports
2023
-
Gami-Math: Educational Escape Rooms as Learning Environments, an Optimal Tool for Horizontal Mathematization and Curricular Integration
DiGRA 23 Conference: Limits and Margins of Games
-
Longitudinal study on the symbolic and non-symbolic magnitudes processing and their relationship with mathematical achievement
Revista de psicodidáctica
2022
-
Preface for the Special Issue “Trends in Educational Gamification: Challenges and Learning Opportunities”
Education Sciences
-
Hiperaula didáctico-matemática: impacto formativo de un sistema de comunicación mixto para la enseñanza de la metodología ABN
III Congreso Internacional Nodos del Conocimiento. La academia frente a los retos de la humanidad. Innovación, investigación y transferencias ante el horizonte 2030
-
Evaluación de subcompetencias matemáticas de alumnos formados mediante metodologías ABN y CBC: un caso práctico de gamificación educativa
III Congreso Internacional Nodos del Conocimiento. La academia frente a los retos de la humanidad. Innovación, investigación y transferencias ante el horizonte 2030
-
Cálculo mental en alumnado de Educación Primaria: estudio con Eye-Tracking
III Congreso Internacional Nodos del Conocimiento. La academia frente a los retos de la humanidad. Innovación, investigación y transferencias ante el horizonte 2030
-
The Rise of Educational Escape Rooms: Designing Games as Formative Tasks
Handbook of Research on the Influence and Effectiveness of Gamification in Education