Departamento
Filología Francesa e Inglesa
Artículos (31) Publicaciones en las que ha participado algún/a investigador/a
2020
-
A study of direct speech complementation with embedding verbs: collostructional analysis
The Grove: Working papers on English studies, Núm. 27, pp. 83-102
-
Assessing pragmatic competence in oral proficiency interviews at the C1 level with the new CEFR descriptors
Lodz Papers in Pragmatics, Vol. 16, Núm. 1, pp. 87-121
-
Building a parallel corpus of literary texts featuring onomatopoeias: ONPACOR
Research in Corpus Linguistics (RiCL), Vol. 8, Núm. 2, pp. 46-62
-
Carmela Eulate Sanjurjo, retrato de una traductora versátil
Transfer: revista electrónica sobre traducción e interculturalidad, Núm. 15, pp. 234-250
-
Construire une identite belge hors de l’Hexagone
Philologia hispalensis, Vol. 34, Núm. 2, pp. 53-65
-
David Foster Wallace’s democratic normality
Revista internacional de culturas y literaturas, Núm. 23, pp. 217-230
-
Discursos (in)tolerantes e democracia pluralista
Letrônica, Vol. 13, Núm. 2, pp. e37655
-
Diversité et développement : des genres aux transgenres
Akofena, Revue scientifique des Sciences du langage, Lettres, Langues et Communication, Vol. Numéro spécial, Núm. 5, pp. 115-126
-
Du récit de voyage colonial de Celarié au roman autobiographique de Choukri: Des regards vers le Maroc colonial
Al-Andalus Magreb: Estudios árabes e islámicos, Núm. 27, pp. 103
-
EVIDENCE-BASED SECOND LANGUAGE PEDAGOGY: A COLLECTION OF INSTRUCTED SECOND LANGUAGE ACQUISITION STUDIES, EDITED BY MASATOSHI SATO AND SHAWN LOEWEN. NEW YORK: ROUTLEDGE. 2019
REVISTA CIENCIAS DE LA DOCUMENTACIÓN, Vol. 6, Núm. 2, pp. 85-89
-
Educar desde la interseccionalidad: Recepción de una película en un centro de trabajadores
Norteamérica, Vol. 15, Núm. 1
-
English Studies and Literary Education in the Era of Media Manipulation: Context, Perceptions, Feelings and Challenges
Alicante Journal of English Studies / Revista Alicantina de Estudios Ingleses: RAEI, Núm. 33, pp. 119-149
-
Enhancing the implementation of bilingual education at university through practice: Analysis of CLIL trial lessons by an ESP teacher
PAROLE: Journal of Linguistics and Education, Vol. 10, Núm. 1, pp. 46-61
-
España e Irlanda en el siglo XVIII según Richard Twiss
Tonos digital: revista de estudios filológicos, Núm. 38
-
Get Brexit Done: A Comparative Analysis of the Political Discourse during this Process
Publicaciones de la Asociación Argentina de Humanidades Digitales (PublicAAHD), Vol. 1, Núm. 1
-
La lectura de Fitting the Pattern en el aula
Álabe: Revista de Investigación sobre Lectura y Escritura, Núm. 21
-
La “clase invertida” como modelo innovador en la enseñanza de la gramática inglesa
E-SEDLL, Núm. 3, pp. 172-184
-
Las construcciones fraseológicas verbales argumentativas inglesas (VAC) en las maniobras de remolque marítimo: detección y representación de sus propiedades sintácticas y semánticas
Pragmalinguistica, Núm. 28, pp. 82-107
-
Las lenguas para fines específicos en la Escuela de Comercio de Cádiz hasta 1952
Cuadernos de Investigación de Fondos del Archivo UCA: CIFA, Núm. 2, pp. 89-98
-
Les limites de la vie en Polynésie française
Cahiers internationaux de symbolisme, pp. 307-323