ESTIVALIZ LORENA
ARAGON MENDIZABAL
Profesora Titular de Universidad
FRANCISCO JOSE IGNACIO
NAVARRO GUZMAN
Catedrático de Universidad
Publikationen, an denen er mitarbeitet FRANCISCO JOSE IGNACIO NAVARRO GUZMAN (35)
2023
-
Estudio longitudinal sobre procesamiento de magnitudes simbólicas y no-simbólicas y su relación con la competencia matemática
Revista de psicodidáctica, Vol. 28, Núm. 1, pp. 44-50
-
Influence of the symbolic vs. non-symbolic comparison on children at risk of Mathematics Learning Disabilities in early childhood education
Psychologie Francaise, Vol. 68, Núm. 3, pp. 359-371
-
Socio-Economic and Cultural Context in the Development of Early Mathematical Competencies: A Comparative Study of Specific Educational Contexts in Chile and Spain
Psychological Reports, Vol. 126, Núm. 6, pp. 2904-2923
2022
-
Contributions of the psychology of mathematical cognition in early childhood education using apps
Frontiers in Psychology, Vol. 13
2021
-
Cognición matemática y Método ABN en Tercer ciclo de Educación Primaria
X CONGRESO INTERNACIONAL DE PSICOLOGÍA Y EDUCACIÓN (CIPE)
-
Colaboración familia-escuela: manual para docentes
Pirámide
-
Modulation of general and specific cognitive precursors to early mathematical competencies in preschool children
European Journal of Psychology of Education, Vol. 36, Núm. 2, pp. 405-422
-
Numerical Estimation and Mathematical Learning Methodology in Preschoolers
Psychological Reports, Vol. 124, Núm. 2, pp. 438-458
-
PROGRAMA FORMATIVO DEL MÉTODO ABIERTO BASADO EN NÚMEROS Y APLICACIÓN DE RECURSOS MANIPULATIVOS
ICESD 9th INTERNATIONAL CONGRESS OF EDUCATIONAL SCIENCES AND DEVELOPMENT
-
Teaching psychology at university using the content and language integrated learning (CLIL) approach
Porta Linguarum: revista internacional de didáctica de las lenguas extranjeras, Núm. 35, pp. 77-91
2019
-
App diseñada para el entrenamiento de la matemática temprana. La estimación en la recta numérica
International Journal of Developmental and Educational Psychology: INFAD. Revista de Psicología, Vol. 3, Núm. 1, pp. 133-142
-
Apps para el aprendizaje de las matemáticas en educación infantil
International Journal of Developmental and Educational Psychology: INFAD. Revista de Psicología, Vol. 3, Núm. 1, pp. 121-132
-
Coming together: R & D and children's entertainment company in designing APPs for learning early math
Frontiers in Psychology, Vol. 9, Núm. JAN
-
Componentes cognitivos del sistema de aproximación numérica y la fluidez de cálculo en niños de educación primaria
Universitas psychologica, Vol. 18, Núm. 3
-
Individual differences in general and specifi c cognitive precursors in early mathematical learning
Psicothema, Vol. 31, Núm. 2, pp. 156-162
2018
-
Diversas inteligencias y estilos de aprendizaje
Aprendizaje escolar desde la psicología (Pirámide), pp. 43-64
-
Do boys and girls learn the same way? A preliminary study in Primary Education analyzing gender differences
Electronic journal of research in educational psychology, Vol. 16, Núm. 46, pp. 537-553
-
The Numerical Approximation System’s cognitive factors and calculation fluency
The 1st Mathematical Cognition and Learning Society Conference
-
The open Algorithm Based on Numbers (ABN) Method: An effective instructional approach to domain-specific precursors of arithmetic development
Frontiers in Psychology, Vol. 9, Núm. SEP
-
¿Cómo evaluar el progreso del alumnado?
Aprendizaje escolar desde la psicología (Pirámide), pp. 223-236