
MANUEL
AGUILAR VILLAGRAN
Researcher in the period 1991-2022
Publications (93)
2023
-
Estudio longitudinal sobre procesamiento de magnitudes simbólicas y no-simbólicas y su relación con la competencia matemática
Revista de psicodidáctica, Vol. 28, Núm. 1, pp. 44-50
2022
2021
-
Numerical Estimation and Mathematical Learning Methodology in Preschoolers
Psychological Reports, Vol. 124, Núm. 2, pp. 438-458
-
Desarrollo de la competencia matemática y estimación en línea numérica mental utilizando un método alternativo para el aprendizaje matemático
X congreso internacional de psicología y educación
-
Precursors of Reading Performance and Double- and Triple-Deficit Risks in Spanish
Journal of Learning Disabilities, Vol. 54, Núm. 4, pp. 300-313
-
Modulation of general and specific cognitive precursors to early mathematical competencies in preschool children
European Journal of Psychology of Education, Vol. 36, Núm. 2, pp. 405-422
-
Formación online: método abierto basado en números (ABN) y aplicación práctica en alumnado de 10 a 14 años
International Journal of Developmental and Educational Psychology: INFAD. Revista de Psicología, Vol. 1, Núm. 1, pp. 403-414
2019
-
Individual differences in general and specifi c cognitive precursors in early mathematical learning
Psicothema, Vol. 31, Núm. 2, pp. 156-162
-
Componentes cognitivos del sistema de aproximación numérica y la fluidez de cálculo en niños de educación primaria
Universitas psychologica, Vol. 18, Núm. 3, pp. 16
-
Coming together: R & D and children's entertainment company in designing APPs for learning early math
Frontiers in Psychology, Vol. 9, Núm. JAN
2018
-
The Open Calculation Based on Numbers (ABN) method for learning mathematics as analternative to the Closed Calculation Based on Ciphers (CBC)
The 1st Mathematical Cognition and Learning Society Conference
-
The Numerical Approximation System’s cognitive factors and calculation fluency
The 1st Mathematical Cognition and Learning Society Conference
-
Diversas formas de aprender
Aprendizaje escolar desde la psicología (Pirámide), pp. 19-41
-
The open Algorithm Based on Numbers (ABN) Method: An effective instructional approach to domain-specific precursors of arithmetic development
Frontiers in Psychology, Vol. 9, Núm. SEP
2017
-
Psychology research on app design to improve early math learning
10th International conference of education, research and innovation (ICERI 2017)
-
App designed for early math training. Magnitudes comparison
ACM International Conference Proceeding Series
-
Sistema instruccional de apoyo a la enseñanza del sentido numérico
Revista de educación, Núm. 375, pp. 14-35
-
Improving number sense in kindergarten children with low achievement in mathematics
Anales de psicología, Vol. 33, Núm. 2, pp. 311-318
-
Análisis del efecto san Mateo en un estudio longitudinal sobre el desarrollo lector durante la educación primaria (1ª a 5º)
European journal of education and psychology, Vol. 10, Núm. 1, pp. 23-32
2016
-
Desarrollo evolutivo de la conciencia fonológica: ¿Cómo se relaciona con la competencia lectora posterior?
Revista de Investigación en Logopedia, Vol. 6, Núm. 1, pp. 22-41