ESTIVALIZ LORENA
ARAGON MENDIZABAL
Profesora Titular de Universidad
MANUEL
AGUILAR VILLAGRAN
Investigador en el periodo 1991-2022
Publicaciones en las que colabora con MANUEL AGUILAR VILLAGRAN (23)
2023
-
Estudio longitudinal sobre procesamiento de magnitudes simbólicas y no-simbólicas y su relación con la competencia matemática
Revista de psicodidáctica, Vol. 28, Núm. 1, pp. 44-50
-
Socio-Economic and Cultural Context in the Development of Early Mathematical Competencies: A Comparative Study of Specific Educational Contexts in Chile and Spain
Psychological Reports, Vol. 126, Núm. 6, pp. 2904-2923
2021
-
Cognición matemática y Método ABN en Tercer ciclo de Educación Primaria
X CONGRESO INTERNACIONAL DE PSICOLOGÍA Y EDUCACIÓN (CIPE)
-
Formación online: método abierto basado en números (ABN) y aplicación práctica en alumnado de 10 a 14 años
International Journal of Developmental and Educational Psychology: INFAD. Revista de Psicología, Vol. 1, Núm. 1, pp. 403-414
-
Modulation of general and specific cognitive precursors to early mathematical competencies in preschool children
European Journal of Psychology of Education, Vol. 36, Núm. 2, pp. 405-422
-
Numerical Estimation and Mathematical Learning Methodology in Preschoolers
Psychological Reports, Vol. 124, Núm. 2, pp. 438-458
-
PROGRAMA FORMATIVO DEL MÉTODO ABIERTO BASADO EN NÚMEROS Y APLICACIÓN DE RECURSOS MANIPULATIVOS
ICESD 9th INTERNATIONAL CONGRESS OF EDUCATIONAL SCIENCES AND DEVELOPMENT
2019
-
Coming together: R & D and children's entertainment company in designing APPs for learning early math
Frontiers in Psychology, Vol. 9, Núm. JAN
-
Componentes cognitivos del sistema de aproximación numérica y la fluidez de cálculo en niños de educación primaria
Universitas psychologica, Vol. 18, Núm. 3
-
Individual differences in general and specifi c cognitive precursors in early mathematical learning
Psicothema, Vol. 31, Núm. 2, pp. 156-162
2018
-
The Numerical Approximation System’s cognitive factors and calculation fluency
The 1st Mathematical Cognition and Learning Society Conference
-
The open Algorithm Based on Numbers (ABN) Method: An effective instructional approach to domain-specific precursors of arithmetic development
Frontiers in Psychology, Vol. 9, Núm. SEP
2017
-
Análisis del efecto san Mateo en un estudio longitudinal sobre el desarrollo lector durante la educación primaria (1ª a 5º)
European journal of education and psychology, Vol. 10, Núm. 1, pp. 23-32
-
App designed for early math training. Magnitudes comparison
ACM International Conference Proceeding Series
-
Improving number sense in kindergarten children with low achievement in mathematics
Anales de psicología, Vol. 33, Núm. 2, pp. 311-318
-
Psychology research on app design to improve early math learning
10th International conference of education, research and innovation (ICERI 2017)
-
Sistema instruccional de apoyo a la enseñanza del sentido numérico
Revista de educación, Núm. 375, pp. 14-35
2016
-
Predictive model for early math skills based on structural equations
Scandinavian Journal of Psychology, Vol. 57, Núm. 6, pp. 489-494
-
Predictores de dominio específico para la fluidez de cálculo al inicio de la Educación Primaria
Electronic journal of research in educational psychology, Vol. 14, Núm. 40
2015
-
Efectos de la aplicación de un programa de entrenamiento específico para el aprendizaje matemático temprano en educación infantil
Revista española de pedagogía, Vol. 73, Núm. 260, pp. 105-120