Publicaciones en las que colabora con FRANCISCO JOSE IGNACIO NAVARRO GUZMAN (35)

2021

  1. Cognición matemática y Método ABN en Tercer ciclo de Educación Primaria

    X CONGRESO INTERNACIONAL DE PSICOLOGÍA Y EDUCACIÓN (CIPE)

  2. Colaboración familia-escuela: manual para docentes

    Pirámide

  3. Modulation of general and specific cognitive precursors to early mathematical competencies in preschool children

    European Journal of Psychology of Education, Vol. 36, Núm. 2, pp. 405-422

  4. Numerical Estimation and Mathematical Learning Methodology in Preschoolers

    Psychological Reports, Vol. 124, Núm. 2, pp. 438-458

  5. PROGRAMA FORMATIVO DEL MÉTODO ABIERTO BASADO EN NÚMEROS Y APLICACIÓN DE RECURSOS MANIPULATIVOS

    ICESD 9th INTERNATIONAL CONGRESS OF EDUCATIONAL SCIENCES AND DEVELOPMENT

  6. Teaching psychology at university using the content and language integrated learning (CLIL) approach

    Porta Linguarum: revista internacional de didáctica de las lenguas extranjeras, Núm. 35, pp. 77-91

2019

  1. App diseñada para el entrenamiento de la matemática temprana. La estimación en la recta numérica

    International Journal of Developmental and Educational Psychology: INFAD. Revista de Psicología, Vol. 3, Núm. 1, pp. 133-142

  2. Apps para el aprendizaje de las matemáticas en educación infantil

    International Journal of Developmental and Educational Psychology: INFAD. Revista de Psicología, Vol. 3, Núm. 1, pp. 121-132

  3. Coming together: R & D and children's entertainment company in designing APPs for learning early math

    Frontiers in Psychology, Vol. 9, Núm. JAN

  4. Componentes cognitivos del sistema de aproximación numérica y la fluidez de cálculo en niños de educación primaria

    Universitas psychologica, Vol. 18, Núm. 3

  5. Individual differences in general and specifi c cognitive precursors in early mathematical learning

    Psicothema, Vol. 31, Núm. 2, pp. 156-162

2018

  1. Diversas inteligencias y estilos de aprendizaje

    Aprendizaje escolar desde la psicología (Pirámide), pp. 43-64

  2. Do boys and girls learn the same way? A preliminary study in Primary Education analyzing gender differences

    Electronic journal of research in educational psychology, Vol. 16, Núm. 46, pp. 537-553

  3. The Numerical Approximation System’s cognitive factors and calculation fluency

    The 1st Mathematical Cognition and Learning Society Conference

  4. The open Algorithm Based on Numbers (ABN) Method: An effective instructional approach to domain-specific precursors of arithmetic development

    Frontiers in Psychology, Vol. 9, Núm. SEP

  5. ¿Cómo evaluar el progreso del alumnado?

    Aprendizaje escolar desde la psicología (Pirámide), pp. 223-236