ESTIVALIZ LORENA
ARAGON MENDIZABAL
Profesora Titular de Universidad
CANDIDA INES
DELGADO CASAS
Profesora Contratada Doctora
Publicaciones en las que colabora con CANDIDA INES DELGADO CASAS (21)
2023
-
Influence of the symbolic vs. non-symbolic comparison on children at risk of Mathematics Learning Disabilities in early childhood education
Psychologie Francaise, Vol. 68, Núm. 3, pp. 359-371
2022
-
Contributions of the psychology of mathematical cognition in early childhood education using apps
Frontiers in Psychology, Vol. 13
-
Description of Main Innovative and Alternative Methodologies for Mathematical Learning of Written Algorithms in Primary Education
Frontiers in Psychology, Vol. 13
-
Estudio comparativo de cálculo mental y escrito en tercer ciclo de educación primaria
International Journal of Developmental and Educational Psychology: INFAD. Revista de Psicología, Vol. 1, Núm. 2, pp. 117-126
2021
-
Cognición matemática y Método ABN en Tercer ciclo de Educación Primaria
X CONGRESO INTERNACIONAL DE PSICOLOGÍA Y EDUCACIÓN (CIPE)
-
Colaboración familia-escuela: manual para docentes
Pirámide
-
Currículum educativo familiar
Colaboración familia-escuela: manual para docentes (Pirámide), pp. 59-79
-
Formación online: método abierto basado en números (ABN) y aplicación práctica en alumnado de 10 a 14 años
International Journal of Developmental and Educational Psychology: INFAD. Revista de Psicología, Vol. 1, Núm. 1, pp. 403-414
-
La familia como contexto de desarrollo en la infancia
Colaboración familia-escuela: manual para docentes (Pirámide), pp. 37-58
-
Numerical Estimation and Mathematical Learning Methodology in Preschoolers
Psychological Reports, Vol. 124, Núm. 2, pp. 438-458
-
PROGRAMA FORMATIVO DEL MÉTODO ABIERTO BASADO EN NÚMEROS Y APLICACIÓN DE RECURSOS MANIPULATIVOS
ICESD 9th INTERNATIONAL CONGRESS OF EDUCATIONAL SCIENCES AND DEVELOPMENT
2019
-
Coming together: R & D and children's entertainment company in designing APPs for learning early math
Frontiers in Psychology, Vol. 9, Núm. JAN
-
Descripción de una escala de actitudes hacia la matemática temprana (ESAMAT)
International Journal of Developmental and Educational Psychology: INFAD. Revista de Psicología, Vol. 3, Núm. 1, pp. 213-220
-
Individual differences in general and specifi c cognitive precursors in early mathematical learning
Psicothema, Vol. 31, Núm. 2, pp. 156-162
2017
-
Análisis del efecto san Mateo en un estudio longitudinal sobre el desarrollo lector durante la educación primaria (1ª a 5º)
European journal of education and psychology, Vol. 10, Núm. 1, pp. 23-32
-
App designed for early math training. Magnitudes comparison
ACM International Conference Proceeding Series
-
Diferencias de aprendizaje matemático entre los métodos de enseñanza ABN y CBC
Psychology, Society & Education, Vol. 9, Núm. 1, pp. 61-70
-
Different methods for long-term systematic assessment of challenging behaviors in people with severe intellectual disability
Frontiers in Psychology, Vol. 8, Núm. JAN
-
Psychology research on app design to improve early math learning
10th International conference of education, research and innovation (ICERI 2017)
2016
-
Análisis comparativo entre escritura manual y electrónica en la toma de apuntes de estudiantes universitarios
Comunicar: Revista Científica de Comunicación y Educación, Núm. 48, pp. 101-107