
ESTIVALIZ LORENA
ARAGON MENDIZABAL
Profesora Titular de Universidad
Publications (64) ESTIVALIZ LORENA ARAGON MENDIZABAL publications
2025
-
Numerical Processing With Different Teaching-Learning Methods
Psychological Reports
-
The Impact of Educational Apps on Trajectories of Early Mathematical Thinkingal App
Electronic journal of research in educational psychology, Vol. 23, Núm. 65, pp. 95-114
2024
-
Cognición matemática y aprendizaje mediante APP - DIGIMAT
International congress on sustainable social development and INDESS workshop (Dykinson)
-
Differential socioemotional and educational profiles in early childhood and primary education students in a lockdown situation
Frontiers in Psychology, Vol. 15
-
Podcasts como alternativa alas pantallas: una experienciaen Educación Infantil
Educación en transición: experiencias y propuestas para un mundo cambiante (Octaedro), pp. 183-195
-
Teaching strategies, cognitive factors and mathematics
Heliyon, Vol. 10, Núm. 9
-
¿Es la impresora 3D un recurso parael fomento de la creatividad en laetapa de Educación Infantil?
Educación en transición: experiencias y propuestas para un mundo cambiante (Octaedro), pp. 197-207
2023
-
Influence of the symbolic vs. non-symbolic comparison on children at risk of Mathematics Learning Disabilities in early childhood education
Psychologie Francaise, Vol. 68, Núm. 3, pp. 359-371
-
Longitudinal study on the symbolic and non-symbolic magnitudes processing and their relationship with mathematical achievement
Revista de psicodidáctica, Vol. 28, Núm. 1, pp. 44-50
-
Socio-Economic and Cultural Context in the Development of Early Mathematical Competencies: A Comparative Study of Specific Educational Contexts in Chile and Spain
Psychological Reports, Vol. 126, Núm. 6, pp. 2904-2923
2022
-
ANÁLISIS DE LA BRECHA DE GÉNERO EN CÁLCULO ESCRITO YMENTAL EN EDUCACIÓN PRIMARIA
10th INTERNATIONAL CONGRESS of EDUCATIONAL SCIENCES and DEVELOPMENT
-
Análisis de la brecha de género en cálculo escrito y mental en Educación Primaria
Avances en Ciencias de la Educación y Aplicaciones en otra áreas. Volumen 1 (Dykinson), pp. 268
-
Contributions of the psychology of mathematical cognition in early childhood education using apps
Frontiers in Psychology, Vol. 13
-
Description of Main Innovative and Alternative Methodologies for Mathematical Learning of Written Algorithms in Primary Education
Frontiers in Psychology, Vol. 13
-
Estudio comparativo de cálculo mental y escrito en tercer ciclo de educación primaria
International Journal of Developmental and Educational Psychology: INFAD. Revista de Psicología, Vol. 1, Núm. 2, pp. 117-126
-
Necesidades educativas especiales en contextos vulnerables: incidencia de la convivencia escolar sobre el desempeño académico
Revista colombiana de educación, Núm. 86, pp. 171-192
-
Percepción de las familias sobre el desempeño escolar durante el confinamiento por COVID-19
Comunicar: Revista Científica de Comunicación y Educación, Núm. 70, pp. 59-68
-
Variables sociocognitivas incidentes en el rendimiento académico y su efecto diferencial en estudiantes con necesidades educativas especiales
Revista mexicana de investigación educativa, Vol. 27, Núm. 95, pp. 1085-1113
2021
-
Cognición matemática y Método ABN en Tercer ciclo de Educación Primaria
X CONGRESO INTERNACIONAL DE PSICOLOGÍA Y EDUCACIÓN (CIPE)
-
Colaboración familia-escuela: manual para docentes
coord.
Pirámide