ALEJANDRO
CALDERON SANCHEZ
Profesor Ayudante Doctor
MERCEDES
RUIZ CARREIRA
Profesora Titular de Universidad
Publicaciones en las que colabora con MERCEDES RUIZ CARREIRA (38)
2024
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Diez años de experiencias con ProDec: un juego serio para formar en dirección y gestión de proyectos software
Actas de las Jornadas sobre la Enseñanza Universitaria de la Informática (JENUI), Núm. 9, pp. 141-148
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Evaluation of the Perception of Use of a Serious Game to Assess the Digital Competence of Secondary School Students
Revista Iberoamericana de Tecnologias del Aprendizaje, Vol. 19, pp. 81-89
2023
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Can gamification help in software testing education? Findings from an empirical study
Journal of Systems and Software, Vol. 200
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Juego serio digital basado en escape room para favorecer el desarrollo del pensamiento computacional
Actas de las Jornadas sobre la Enseñanza Universitaria de la Informática (JENUI), Núm. 8, pp. 261-268
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Juego serio para la evaluación de competencias digitales en educación secundaria
Actas de las Jornadas sobre la Enseñanza Universitaria de la Informática (JENUI), Núm. 8, pp. 41-48
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Una carrera olímpica, una tienda divina y un profesor transformado en dios griego: una experiencia de gamificación.
Actas de las Jornadas sobre la Enseñanza Universitaria de la Informática (JENUI), Núm. 8, pp. 359-366
2021
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A Bibliometric Analysis of Gamification Research
IEEE Access, Vol. 9, pp. 46505-46544
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Addressing Complex Real-World Challenges in Software Engineering Education through the Integration of Gamification and Crowdsourcing
2nd International Conference of the Journal Scuola Democratica “Reinventing Education”
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Digital games for computing education: What are the benefits?
Research Anthology on Developments in Gamification and Game-Based Learning (IGI Global), pp. 1571-1598
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GoRace: A Multi-Context and Narrative-Based Gamification Suite to Overcome Gamification Technological Challenges
IEEE Access, Vol. 9, pp. 65882-65905
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GoRace: Suite de Aplicaciones Web para Crear y Desplegar Experiencias Gamificadas
JISBD 2021 (Málaga)
2020
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Aprendizaje integrado de contenidos y lenguas extranjeras mediante juegos serios para la formación bilingüe en ingeniería de software
Actas de las Jornadas sobre la Enseñanza Universitaria de la Informática (JENUI), Núm. 5, pp. 93-100
2019
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An Experience of Use a Serious Game for Teaching Software Process Improvement
Communications in Computer and Information Science
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Designing game scenarios for software project management education and assessment
IET Software, Vol. 13, Núm. 2, pp. 144-151
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Digital Games for Computing Education: What Are the Benefits?
Handbook of Research on Immersive Digital Games in Educational Environments (IGI Global), pp. 35-62
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Juegos serios para formar en los conceptos del lenguaje C: una experiencia en Fundamentos de Informática
Actas de las Jornadas sobre la Enseñanza Universitaria de la Informática (JENUI), Núm. 4
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MEdit4CEP-Gam: A model-driven approach for user-friendly gamification design, monitoring and code generation in CEP-based systems (Summary)
XXIV Jornadas de Ingeniería del Software y Bases de Datos (JISBD 2019)
2018
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A multivocal literature review on serious games for software process standards education
Computer Standards and Interfaces, Vol. 57, pp. 36-48
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A serious game to support the ISO 21500 standard education in the context of software project management
Computer Standards and Interfaces, Vol. 60, pp. 80-92
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A systematic literature review on the gamification monitoring phase: How SPI standards can contribute to gamification maturity
Communications in Computer and Information Science