Research institute
Instituto de Lingüística Aplicada (ILA)
Publications (34) Publications in which a researcher has participated
2021
-
Models on teaching effectiveness in current scientific literature
Education Sciences, Vol. 11, Núm. 8
-
Paul Auster’s postmodern characters: a relativistic/referential dichotomy
Cuadernos de investigación filológica, Tomo 49, pp. 25-42
-
On the shifted interpretation of appositives in embedded contexts
Lingua, Vol. 255, pp. 1-21
-
Numerical semigroups bounded by the translation of a plane monoid
Aequationes Mathematicae, Vol. 95, Núm. 5, pp. 915-929
-
Numerical Semigroups bounded by a Cyclic Monoid
Journal of Mathematical Inequalities, Vol. 15, Núm. 3, pp. 1219-1231
-
Notules sur le lexique arabe vernaculaire/semi-vernaculaire dans les Manāqib Abī l-Qāsim al-Misrātī de l’écrivain Ǧamāl al-dīn Muḥammad b. Ḫalaf al-Misrātī al-Qayrawānī (après 1035/1626)
Al-qantara: Revista de estudios árabes, Vol. 42, Núm. 2, pp. 21
-
Mindfulness as a coping strategy for EFL learning in education
International Journal of Instruction, Vol. 14, Núm. 3, pp. 965-980
-
La semántica y sus usos terminológicos
Bulletin hispanique, Vol. 123, Núm. 2, pp. 187-204
-
Imprecisiones terminológicas derivadas de la traducción en el ámbito de la lingüística forense
Revista de lingüística y lenguas aplicadas, Núm. 16, pp. 175-183
-
Implicaciones terminológicas del acercamiento psicolingüístico al significado léxico
RILCE: Revista de filología hispánica, Vol. 37, Núm. 2, pp. 845-868
-
How to Recover Reality. Neo-Romantic Irony in Post-Postmodern American Fiction
Alfinge: Revista de filología, Núm. 33, pp. 26-42
-
Experimental and computational model for a neonatal incubator with thermoelectric conditioning system
Energies, Vol. 14, Núm. 17
-
Emoji y expresión escrita: posibilidades de aplicación y desarrollo en lenguas materna y extranjera
Educação & Formação, Vol. 6, Núm. 1, pp. 14
-
Embedded root phenomena and indirect speech reports
Linguistics, Vol. 59, Núm. 6, pp. 1531-1566
-
Diagnóstico de necesidades formativas entre maestros AICLE en formación inicial
European Journal of Child Development, Education and Psychopathology, Vol. 9, Núm. 1, pp. 5
-
Counting the ideals with a given genus of a numerical semigroup with multiplicity two
Symmetry, Vol. 13, Núm. 5
-
Communication research, the geopolitics of knowledge and publishing in high-impact journals: The chronicle of a commodification process foretold
TripleC, Vol. 19, Núm. 2, pp. 307-324
-
Aproximación al trasvase automático de predicados de FrameNet al español mediante WordNet
Revista de lingüística y lenguas aplicadas, Núm. 16, pp. 49-62
-
Análisis del discurso solidario de las ONG españolas sobre el coronavirus en Twitter.
Tonos digital: Revista de estudios filológicos, Núm. 41, pp. 34
-
Analysing EMI assessment in higher education
Revista Tempos e Espaços em Educação, Vol. 14, Núm. 33, pp. 3