Publications (34) Publications in which a researcher has participated

2021

  1. Models on teaching effectiveness in current scientific literature

    Education Sciences, Vol. 11, Núm. 8

  2. Paul Auster’s postmodern characters: a relativistic/referential dichotomy

    Cuadernos de investigación filológica, Tomo 49, pp. 25-42

  3. On the shifted interpretation of appositives in embedded contexts

    Lingua, Vol. 255, pp. 1-21

  4. Numerical semigroups bounded by the translation of a plane monoid

    Aequationes Mathematicae, Vol. 95, Núm. 5, pp. 915-929

  5. Numerical Semigroups bounded by a Cyclic Monoid

    Journal of Mathematical Inequalities, Vol. 15, Núm. 3, pp. 1219-1231

  6. Notules sur le lexique arabe vernaculaire/semi-vernaculaire dans les Manāqib Abī l-Qāsim al-Misrātī de l’écrivain Ǧamāl al-dīn Muḥammad b. Ḫalaf al-Misrātī al-Qayrawānī (après 1035/1626)

    Al-qantara: Revista de estudios árabes, Vol. 42, Núm. 2, pp. 21

  7. Mindfulness as a coping strategy for EFL learning in education

    International Journal of Instruction, Vol. 14, Núm. 3, pp. 965-980

  8. La semántica y sus usos terminológicos

    Bulletin hispanique, Vol. 123, Núm. 2, pp. 187-204

  9. Imprecisiones terminológicas derivadas de la traducción en el ámbito de la lingüística forense

    Revista de lingüística y lenguas aplicadas, Núm. 16, pp. 175-183

  10. Implicaciones terminológicas del acercamiento psicolingüístico al significado léxico

    RILCE: Revista de filología hispánica, Vol. 37, Núm. 2, pp. 845-868

  11. How to Recover Reality. Neo-Romantic Irony in Post-Postmodern American Fiction

    Alfinge: Revista de filología, Núm. 33, pp. 26-42

  12. Experimental and computational model for a neonatal incubator with thermoelectric conditioning system

    Energies, Vol. 14, Núm. 17

  13. Emoji y expresión escrita: posibilidades de aplicación y desarrollo en lenguas materna y extranjera

    Educação & Formação, Vol. 6, Núm. 1, pp. 14

  14. Embedded root phenomena and indirect speech reports

    Linguistics, Vol. 59, Núm. 6, pp. 1531-1566

  15. Diagnóstico de necesidades formativas entre maestros AICLE en formación inicial

    European Journal of Child Development, Education and Psychopathology, Vol. 9, Núm. 1, pp. 5

  16. Counting the ideals with a given genus of a numerical semigroup with multiplicity two

    Symmetry, Vol. 13, Núm. 5

  17. Communication research, the geopolitics of knowledge and publishing in high-impact journals: The chronicle of a commodification process foretold

    TripleC, Vol. 19, Núm. 2, pp. 307-324

  18. Aproximación al trasvase automático de predicados de FrameNet al español mediante WordNet

    Revista de lingüística y lenguas aplicadas, Núm. 16, pp. 49-62

  19. Análisis del discurso solidario de las ONG españolas sobre el coronavirus en Twitter.

    Tonos digital: Revista de estudios filológicos, Núm. 41, pp. 34

  20. Analysing EMI assessment in higher education

    Revista Tempos e Espaços em Educação, Vol. 14, Núm. 33, pp. 3