Instituto de Biomoléculas (INBIO)
Instituto de investigación
Tomás
García Calvo
Publicaciones en las que colabora con Tomás García Calvo (84)
2023
-
Centros educativos promotores de actividad física: estrategias basadas en la evidencia científica
Revista Española de Educación Física y Deportes: REEFD, Núm. 437, pp. 37-51
-
Effects of the inclusion of physical activity in secondary education academic classes on educational indicators and health markers: rationale and methods of the ACTIVE CLASS study
Frontiers in Public Health, Vol. 11
2022
-
Aprendizaje Físicamente Activo en el contexto universitario
Jornada de Innovación docente de la Universidad de La Rioja 2021: #InnovaDocenteUR: libro de resúmenes
-
Effectiveness of a physically active learning program on indicators of physical activity, well-being and academic performance in students
Cultura, ciencia y deporte, Vol. 17, Núm. 52, pp. 189-208
-
Promoción de hábitos saludables desde los centros educativos: Proyecto EUmove
Servicio de Publicaciones
-
Promotion d'un mode de vie sains dans les écoles: le project EUmove
Servicio de Publicaciones
-
Promotion of healthy lifestyles in schools: EUmove project
Servicio de Publicaciones
-
Promozione di sane abitudini nei centri educativi:: progetto EUmove
Servicio de Publicaciones
-
Promoção de hábitos saudáveis nas escolas: projeto EUmove
Servicio de Publicaciones
-
Propuesta multidisciplinar para implantar el aprendizaje físicamente activo en la etapa universitaria
La innovación como motor para la transformación de la enseñanza universitaria (Universidad de La Rioja), pp. 163-170
2021
-
Adaptation and validation of the MLQ-5X leadership scale to the Spanish educational context
Anales de psicología, Vol. 37, Núm. 2, pp. 311-322
-
Fuelling the passion: Psychological needs and behavioural regulations as antecedents of passion for football
Journal of Sports Sciences, Vol. 39, Núm. 6, pp. 653-662
2020
-
Perceived coach interpersonal style and basic psychological needs as antecedents of athlete-perceived coaching competency and satisfaction with the coach: A multi-level analysis
Sport, Exercise, and Performance Psychology, Vol. 9, Núm. 1, pp. 16-28
2019
-
Efectos de un programa de intervención sobre el estilo interpersonal de entrenadores de fútbol base
Cuadernos de psicología del deporte, Vol. 19, Núm. 1, pp. 32-49
2018
-
Athletes’ perceptions of coaching competency and team conflict in sport teams: A multilevel analysis
European Journal of Sport Science, Vol. 18, Núm. 6, pp. 851-860
-
Development and validation of Coaches’ Interpersonal Style Questionnaire
Measurement in Physical Education and Exercise Science, Vol. 22, Núm. 1, pp. 25-37
-
Sport commitment in young soccer players: A self-determination perspective
International Journal of Sports Science and Coaching, Vol. 13, Núm. 2, pp. 243-252
2017
-
Effects of an Interpersonal Style Intervention for Coaches on Young Soccer Players' Motivational Processes
Journal of Human Kinetics, Vol. 59, Núm. 1, pp. 107-120
-
Effects of an intervention with teachers in the physical education context: A Self-Determination Theory approach
PLoS ONE, Vol. 12, Núm. 12
-
Frustración de las necesidades psicológicas, motivación y burnout en entrenadores: incidencia de la formación
Revista de psicología del deporte, Vol. 26, Núm. 1, pp. 27-36