ANKE
BERNS
Profesora Titular de Universidad
MANUEL
PALOMO DUARTE
Profesor Titular de Universidad
Publications dans lesquelles il/elle collabore avec MANUEL PALOMO DUARTE (27)
2022
-
Redesigning a Foreign Language Learning Task Using Mobile Devices: A Comparative Analysis between the Digital and Paper-Based Outcomes
Applied Sciences (Switzerland), Vol. 12, Núm. 11
2021
-
Evidence-based assessment of student performance in virtual worlds
Sustainability (Switzerland), Vol. 13, Núm. 1, pp. 1-17
2020
-
Una app gamificada para incrementar la motivación hacia el aprendizaje de idiomas
RESED: Revista de estudios socioeducativos, Núm. 8, pp. 29-44
2019
-
Clustering analysis of gamebased learning: Worth it for all students?
Journal of Gaming and Virtual Worlds, Vol. 11, Núm. 1, pp. 45-66
-
Computación creativa y desarrollo centrado en el usuario para el aprendizaje
IE Comunicaciones: Revista Iberoamericana de Informática Educativa, Núm. 30, pp. 26-32
2018
-
A community-driven mobile system to support foreign language learning
Multidisciplinary Perspectives on Human Capital and Information Technology Professionals (IGI Global), pp. 95-115
-
Iniciar al alumnado de Estudios Ingleses en la investigación científica a partir de TFGs centrados en revisiones sistemáticas de la literatura
REDU: Revista de Docencia Universitaria, Vol. 16, Núm. 2
2017
-
Agenda colaborativa para el aprendizaje de idiomas: del papel al dispositivo móvil
RIED: revista iberoamericana de educación a distancia, Vol. 20, Núm. 2, pp. 119-139
-
Retrieving objective indicators from student logs in virtual worlds
Journal of Information Technology Research, Vol. 10, Núm. 3, pp. 69-83
-
Tendencias y tipos de aprendizaje en MALL: una revisión sistemática de la literatura (2012-2016)
La innovación docente como misión del profesorado. Actas del IV congreso internacional sobre aprendizaje, innovación y competitividad, CINAIC 2017
2016
-
A collaborative mobile learning system to facilitate foreign language learning and assessment processes
ACM International Conference Proceeding Series
-
Assessing foreign language learning through mobile game-based learning environments
Blended Learning: Concepts, Methodologies, Tools, and Applications (IGI Global), pp. 964-981
-
Assessing foreign language learning through mobile game-based learning environments
International Journal of Human Capital and Information Technology Professionals, Vol. 7, Núm. 2, pp. 53-67
-
Motivation, students’ needs and learning outcomes: a hybrid game-based app for enhanced language learning
SpringerPlus, Vol. 5, Núm. 1
-
VWQL: un lenguaje específico de dominio para la obtención de indicadores objetivos del aprendizaje de idiomas en mundos virtuales
Jornadas de Innovación Docente Universitaria (UCA)
2015
-
A domain specific language to retrieve objective indicators for foreign language learning in virtual worlds
ACM International Conference Proceeding Series
-
Diseño de un juego serio basado en el suspense
CEUR Workshop Proceedings
-
Experiences of technology-rich innovation in European schools within the Open Discovery Space project
Education in the knowledge society (EKS), Vol. 16, Núm. 3, pp. 35-56
-
Identifying writing profiles in game-based language learning using data mining
ACM International Conference Proceeding Series
-
Learners’ expectations and needs: some practical clues for designing foreign language apps
Seventeenth international CALL conference